Aamunkoi (Houkutus #4) - Stephenie Meyer10

Kirja-arvio :: Aamunkoi

Kirjoittanut Salut

Luin Aamunkoin viikossa ja pidin kovasti. Siinä oli hyvin tunteellisia kohtia ja melkein itketti, vaikka tiesin, että lopulta kaikki päättyy hyvin. Kirja päätti hienosti ja selvästi Houkutus-sarjan, vaikka minun lemppariani Jasperia ei ollut niin paljon kirjassa kuin olisin toivonut, mutta enemmän kuitenkin kuin muissa kirjoissa. Suosittelen kirjaa kaikille ja varsinkin niille, jotka ovat jo ennestään tutustuneet Houkutus-sarjaan. Kaikki ne, jotka eivät ole lukeneet mitään Houkutus-sarjan kirjoista, niin ei kannata aloittaa tästä, koska voi olla hyvin vaikea tajuta mitään, mutta aloittakaa toki kirjasarjan ensimmäisestä osasta.

Aamunkoi

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Pirkko Biström. Sidottu.

”Älä pelkää”, kuiskasin. ”Me kuulumme yhteen.” Äkkiä minut valtasi tunne, että sanani olivat totisinta totta. Tämä hetki oli niin virheettömän oikeanlainen, ettei vähintäkään epäilyksen sijaa jäänyt. Hänen kätensä kietoutuivat ympärilleni, puristivat minut häntä vasten... Tuntui, kuin jokaista hermoani kihelmöisi. ”Ikuisesti”, hän myönsi.

Suunnaton intohimo Edwardia kohtaan ja syvä yhteys Jacobiin ovat repineet kahtia Bellaa, joka on nyt elämänsä äärimmäisessä käännekohdassa. Hänen edessä oleva valintansa joko liittyä kuolemattomien viettelevään perheeseen tai jatkaa ihmiseloa määrää kahden heimon kohtalon.

Kun Bella on tehnyt valintansa, alkaa ennennäkemätön tapahtumien vyöry, joka johtaa käsittämättömiin seurauksiin. Juuri kun Bellan elämän langat ovat kutoutumassa yhteen kuin kaunein silkki, ne uhkaavatkin tuhoutua yhdessä hetkessä ikuisiksi ajoiksi.

Hämmästyttävä, odotettu Aamunkoi on Houkutus-sarjan huikea päätösosa.