Kirja-arvio: Darwinin radio

Kirjoittanut Fantasyfan - 1.0

Luin tämän kirjan risingin lukupiirissä. Meillä lukijoilla oli suuret odotukset kirjan suhteen. Olihan se saanut Nebula-palkinnon. Mutta itse kirjaa lukiessa tuli varsin ilmeiseksi se, että kirjan tarkoitus on tuoda esille kirjailijan ah niin "fiksu" "tieteellinen" teoria, eikä niinkään kirjoittaa hyvää tarinaa. Itse tarinaakaan ei saatu tässä kirjassa loppuun asti. Vain paljon juonenpätkiä joiden antaa ilomielin jäädä arvoitukseksi.

Tietoa kirjasta :: Darwinin radio

Greg Bear Julkaistu: 2003
Tyylit: scifi
Avainsanat: nebula-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Matti Rosvall. Kansi: Ilkka Laakso. Sidottu, kansipaperi.

Nebula-palkinto 2000, Endeavour-palkinto 2000. Hugo-palkintoehdokas 2000, toinen sija Locus-palkintoäänestyksessä (sf-kirjat) 2000.

Eri puolilla maailmaa havaitaan epidemian lailla puhkeava tauti. Sille annetaan nimeksi herodesflunssa, koska se aiheuttaa raskaana oleville naisille keskenmenon. Toisaalla viranomaiset pyrkivät salaamaan taudin olemassaolon hyvinkin jyrkin ... (lisää)

Pimeä sydän (Mystic City, #2)Rautamies – Iron Man: Viisi painajaistaRämeen olento: Toinen kirja (Rämeen olento, #2)Ensimmäinen siirtokunta (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #1)He eivät tiedä mitä tekevät
Jorma Isokukko, Lyyskis
Uusin jäsen: Spaced_out