Musta torni: Pitkä kotimatka (Musta torni (sarjakuvaversio) #2) - Stephen King, Peter David, Robin Furth, Jae Lee, Richard Isanove4

Kirja-arvio :: Musta torni: Pitkä kotimatka

Kirjoittanut Thialfi

Tarinasta ja juonesta ei kannata puhua, henkilöt jäävät etäisiksi ja kuvitus on yhtä patsastelua. Myös tietokonevärityksen keino tekee keinotekoisen vaikutelman. Kuvat on piirretty tyylillä, joka sopii erikoisen suurikokoisiin albumeihin. Tämä teos ei kuitenkaan antaisi satunnaiselle lukijalle tarpeeksi rahojen vastinetta.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Musta torni: Pitkä kotimatka

Alkuteos ilmestynyt viitenä osana vuonna 2008. Juoni ja konsultointi: Robin Furth. Käsikirjoitus: Peter David. Taide: Jae Lee ja Richard Isanove. Suomentanut Kari Salminen. Sidottu.

Pitkä kotimatka yhdistää aiemmasta Musta torni -sarjakuvasta tutun tekijöiden ka-tetin. Kirjoittajat Peter David ja Robin Furth jatkavat jännittävän lyyristä kertomustaan, kun taas taiteilijat Jae Lee sekä Richard Isanove herättävät Stephen Kingin luoman Keski-Maailman eloon rikkaalla kuvituksellaan. Tätä tarinaa Rolandin alkuvaiheista ei ole aiemmin kerrottu missään muodossa.

Roland on ansassa Maerlynin greipin aavemaailmassa, ja sen pimeät voimat nakertavat hänen sieluaan. Vain ka-tetin urheus voi auttaa hänet pois Hambrysta, takaisin kotiin. Mutta samaan aikaan jokin ikiaikainen, vieras voima virkoaa Doganissa, ja kun itse Purppurakuningas uhkaa Rolandia, saattaa hyvinkin olla, että revolverimiehen pitkä kotimatka johtaa vain kuolemaan.