Nämä kaksi kirjaa ovat myös erillisinä viihdyttävää luettavaa. Erityisesti pidin ykkös osasta. Kitiaran hahmo on aina kiehtonut kauneudellaan ja hurjuudellaan. Velho Palin on hahmollaan lähinnä ylittänyt ärsytyskynnykseni kurjuudessaan. En tiedä pidinkö toisesta osasta yksinään, mutta fantasia on luettavaa.

Tietoa kirjasta :: Kesätulen lohikäärmeet

Margaret Weis, Tracy Hickman Julkaistu: 1996
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dragonlance, dungeons & dragons, lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 1995. Runot: Michael Williams. Suomentanut Mika Renvall. Kuvat: Larry Elmore. 2. painos 2004. Sidottu ja nidottu laitos.

Peitsen sota on ohi. Vuodenajat vaihtuvat. Maailman heiluri liikahtaa. On kesän aika, kuuman polttavan kesän jonka kaltaista Krynnissä ei ole ennen koettu. Hyvän ja pahan tasapaino järkkyy.

Heiluri siirtyy valoon. Raskaan tappion kärsinyt nuori velho Palin Majere etsii tietä syvyyteen löytääkseen kadonneen enonsa, ... (lisää)

Mustan kuningattaren lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet kronikat, #2)Talviyön lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #2)Kääpiökuilujen lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet kronikat, #1)Kevätaamun lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #3)Syyshämärän lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #1)
Iivari
Uusin jäsen: sulavsalim