Kirja-arvio: Liikkuva linna

Kirjoittanut Jackalbury - 5.0

Hyvä kirja ja seikkailurikas juoni joka tempaisee mukaansa. Ainoa asia mistä en pitänyt, oli loppu joka minusta hieman plörähti. Sophie ja Howl olivat mielenkiintoinen pariskunta ja Calcifer yliveto. Eniten minua nauratti kirjassa Sophien käynti Ingaryn kuninkaan luona ja hänen tapaamisensa prinsessan kanssa. Kirjan mieleen painuvin kohta oli se, jossa Howl vei Sophien kotiinsa joka paljastuikin tutummaksi kuin luulin. Elokuvan nähneenä huomasin Miyazakin paljolti poikenneen kirjasta. Siksi minusta elokuvaa ja kirjaa ei pidä pitää samana ja arvostella niitä sen perusteella. Kirja oli minusta hyvä ja hieno ja suosittelen sitä kaikille. Arvosana: 9+.

Tietoa kirjasta :: Liikkuva linna

Diana Wynne Jones Julkaistu: lokakuu 27, 2005
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1986. Suomentanut Ville Viitanen. Kannen kuva: Sami Saramäki.

1. painos: WSOY, 2005. Sidottu.
2. painos: WSOY, 2006. Nidottu.

Boston Globe-Horn Book Award 1986.

Menestys kirjana ja elokuvana!

Hattukaupan Sophie on Hatterin kolmesta sisaresta vanhin, ja kohtalon mukaan hänen on turha toivoa menestystä elämässään. Eräänä päivänä ... (lisää)

Vala (Unien kirjat, #2)Karou, savun tytär (Karou-trilogia, #1)Gregor ja rottien koodi (Alismaan tarinat, #5)Olympoksen veri (Olympoksen sankarit, #5)Kellopelikuningas (Gigi ja Henry, #2)
Uusin jäsen: Ruska