Kirja-arvio: Mustat ratsastajat

Kirjoittanut tintti89 - 3.0

Kirjan juoni oli melko hyvä, mutta kuitenkin ennalta-arvattava. Se eteni loogisesti eteenpäin, vaikka kertojan näkökulma vaihteli parin sivun välein. Kirja oli melko turhaan jaettu kahteen osaan, sillä se on melko lyhyt ja erittäin nopealukuinen. Tapahtumia voisi myös olla tasaisemmin läpi kirjan, nyt alku on melko tylsää arkielämän kuvausta. Kirjassa oli hieman liikaa seurattavia henkilöhahmoja. Itse päähenkilöt jäivät myös melko pinnallisiksi, tunteita ei hirveästi kirjassa mukana ollut. Olisin toivonut myös mustan ratsastajan heimoa enemmän kirjaan mukaan, nyt heistä mainittiinkin ensimmäisen kerran vasta kirjan loppuvaiheilla. Kirjan lopetus oli melko töksähtävä. Kirjailija kirjoittaa muutenkin melko töksähtävästi ja välillä tuli semmoinen olo, että kirjailija ei ole jaksanut miettiä, mitä seuraavaksi voisi tapahtua. Alussa kirja oli melko lastenkirjamainen, mutta sitten taas loppu oli tapahtumiltaan melko raaka. Kaiken kaikkiaan kirja oli ihan semihyvä, vaikka en hirveän vanhoille lukijoille sitä suosittelekaan.

Tietoa kirjasta :: Mustat ratsastajat

Marcus Sedgwick Julkaistu: helmikuu 2004

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Tiina Ohinmaa. Kuvitus: Marcus Sedgwick. Päällyksen kuva: Geoff Taylor. Päällyksen typografia: Sari Marttiini. Sidottu.

Guardian-lastenkirjallisuuspalkinnon ehdokas 2003.

Vaikuttava tarina urheudesta, uskollisuudesta ja ystävyydestä.

Kaukaisena aikana, kaukaisessa pohjolassa, Stornin kylässä eletään rauhassa kalastaen ja viljellen. Eräänä ... (lisää)

Lasipalatsi (Throne of Glass, #1)Tähtiyö (Soturikissat: Uusi profetia, #4)Piiri (Engelsfors-trilogia, #1)Merkitty (Yön talo, #1)Loputtomasti (Paranormaali, #3)
Uusin jäsen: Ville Suur-Askola