Hobitti, eli sinne ja taikaisin, on loistava kirja jota voi verrata mihin tahansa. Kirjaa ei pidä tuomita sen lyhyyden takia, koska lyhyeenkin kirjaan voi kätkeytyä huikeakin tarina, jota Hobitti on. Hobitti on täynnä lauluja ja arvoituksia. Siinä on myös surua ja iloa. Muttei siinä ole synkkää pahuutta, vaan pelkkää pahuutta; hiisiä ja verenhimoisia susia. Gandalf on tässä salaperäisempi kuin TSH:ssa, mutta hän ei ole niin voimakas. Tässä esiintyi kääpiöitä enemmän ja se on hyvä asia. Suosittelen Hobittia lämpimästi kaikille.

Tietoa kirjasta :: Hobitti, eli, Sinne ja takaisin

J. R. R. Tolkien Julkaistu: 1973
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, lapset
Avainsanat: elokuva, keski-maa, lohikäärmeet

Alkuteos The Hobbit or There and Back Again ilmestynyt 1937. Ilmestynyt suomeksi ensimmäisen kerran Risto Pitkäsen suomentamana nimellä Lohikäärmevuori vuonna 1973. Suomentanut Kersti Juva. Runot suomentanut Panu Pekkanen.

Painostiedot Kontuwikissä.

1. laitos: WSOY, 1985. Tekijän kuvittama. 24. painos 2003. Sidottu ja nidottu versio.
2. laitos: WSOY, 2003. Kuvittanut Tove Jansson. ... (lisää)

Herra Huu, rouva Huu ja vauva Huu (Herra Huu, #6)Korpin siivet (Jääkansan tarina, #20)RosvoruhtinasKateus (Langenneet enkelit, #3)Punainen kuningatar (Hopea, #1)
Jouni, valde määttä, Sini
Uusin jäsen: valde määttä