Kirja-arvio: Vampyyrin oppipoika

Kirjoittanut tintti89 - 3.0

Sarjan toiseen osaan kirjailija on mielestäni petrannut vähän. Juoni ei ollut kovin kummoinen, mutta lauserakenteet ja tekstin sujuvuus ovat parantuneet, vaikka teksti onkin vielä hieman lapsellista. Itse pidin erityisesti päätöksestä palata takaisin Friikkisirkukseen, jotenkin kirjailija osaa luoda sinne kuitenkin hyvän ilmapiirin. Tähän kirjaan henkilöihinkin saatiin jo hieman enemmän syvyyttä. Oivan lisän kirjan henkilöihin toi JV. Jotenkin aivan tajuttoman raivostuttava henkilö, tyypillinen hippi, joka ei tajua oikeasta maailmasta yhtään mitään. Darrenin tunteita oli saatu hyvin kuvailtua, ja loppuun saattoi jo melkein samaistua. Kirjan loppua ei oltu mietitty turhan paljon. Tuntui kuin se olisi vain tahdottu nopeaan päätökseen. Sen ns. raakuuskin oli vain sanoja, mitään tunteita raakuutta kohtaan ei herännyt. Edelleenkin itseäni häiritsee sarjassa lapsille suunnatut vampyyrit, mutta siihen on kai pakko tottua. Huomattavasti parempi osa tämä oli kuin edellinen, mutta edelleenkään en vampyyrien ystäville sarjaa suosittele.

Tietoa kirjasta :: Vampyyrin oppipoika

Darren Shan Julkaistu: 2002
Tyylit: kauhu, nuoret
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Kaijamari Sivill.

1. laitos: Kansi: Jukka Aalto. Tammi, 2002. Sidottu.
2. laitos: Tammi, 2006. Nidottu.
3. laitos: Tam tam. Tammi, 2008. Nidottu.

Veret seisauttavan jännittävä jatko-osa kirjalle Friikkisirkus. Ei ryppyotsaisille!

Darren Shan on muuttunut puolivampyyriksi ja joutuu opettelemaan vampyyrien tavoille. Uuteen elämään sopeutuminen ei ole helppoa. ... (lisää)

Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Sielujen järvi (Darren Shanin tarina, #10)Varjojen vangit (Darren Shanin tarina, #11)Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Kohtalon perilliset (Darren Shanin tarina, #12)
Uusin jäsen: Jeesuskello_