Lumottu (Jääkansan tarina #1) - Margit Sandemo8

Kirja-arvio :: Lumottu

Kirjoittanut vampire girl

Suosittelen tätä kirja sarjaa kaikkialle romantiikasta, noituudesta, historiasta ja hyvä ja pahan taistelun pitäville. Sarja kertoo Jääkansa suvusta joiden paha esi-isä Tengel myin sielunsa saatanalle, lupasi yksi hänen jälkeläisistään joka sukupolvessa ryhtyisi paholaisen palvelukseen ja suorittaisi pahoja tekoja. Heillä oli kissankeltaiset silmät ja osasivat noitua. Kirja sarja etenee 1580 vuodesta ihan 1960-luvulle. On kiva seurata Jääkansa sukua ja heidän taistelua Tengel Paha vastaan. Suvusta löytyy ihan henkilöitä esim. Tengel Hyvä, Silje, Sol, Villemo ja monia muita ihania hahmoja. Tämä ensimmäinen kirja kertoo Tengel ja Silljen rakkaustarinasta, joka muuttaa Jääkansa suvun kohtalon. Ihana kirjasarja. :)

Lumottu

Alkuteos ilmestynyt 1982. Suomentanut Helene Bützow. Nidottu.

Silje Arngrimsdotter oli vain 16-vuotias, kun rutto vei kaikki hänen omaisensa vuonna 1581. Nälkää näkevänä ja palelevana – mukanaan kaksi löytämäänsä hylättyä pienokaista – hän etsiytyi lämmittelemään ruumisrovion läheisyyteen Trondheimin ulkopuolella. Yllättävän sattuman kautta Siljen avuksi hädän hetkellä tuli ulkonäöltään lähes eläimellinen ja pelottava mutta samalla oudon puoleensavetävä mies, joka osottautui Jääkansaan kuuluvaksi.