Kirja-arvio: Uinu, uinu, lemmikkini

Kirjoittanut Jussi - 4.0

Uinu, uinu, lemmikkini on yksi Kingin tunnetuimmista töistä, mikä ei ole ihme. Pidin teoksesta paljon, koska se on kirjoitettu todella tehokkaasti. Kirjailija keskittyi lukijan kauhistuttamiseen ja onnistui tässä hyvin. Lemmikkini on puhdasta horroria ja todennäköisesti pelottavin mieheltä lukemani romaani. Kirja piti hyvin otteessaan, vaikka kerran oli pakko jättää lukeminen kesken, kun tuli liian häiriintynyt olo... Lemmikkini ei ole mikään lyhyt opus, mutta tapahtumat kerrotaan tiiviisti. King loistaa pelottavan tunnelman esittäjänä, toimintaa löytyy vasta aivan tarinan lopusta. Kirjailija kuvaa erityisen hyvin vanhemman ahdistusta pienen lapsen kuoltua. Uinu, uinu, lemmikkini on parhaita Kingiltä lukemiani romaaneja ja saa arvosanaksi vahvat neljä tähteä.

Tietoa kirjasta :: Uinu, uinu, lemmikkini

Stephen King Julkaistu: 1986
Tyylit: kauhu
Avainsanat: elokuva, kissat

Alkuteos ilmestynyt 1983. Suomentanut Pirkko Talvio-Jaatinen. Kannen kuva: Gerald Grace. Sidottu, kansipaperi. – 3. painos 1989, kansi: Tiina Heikkonen, nidottu. – 10. painos 2010, uusi kansikuva, nidottu. – 11. painos 2017, kansi: Juri Patrikainen, sidottu. – 12. painos 2019, elokuvakansi, nidottu.

World Fantasy -palkintoehdokas 1984. Horror Writer Association’s Top 40 Horror Book of All Time.

Nuori perhe muuttaa romanttiseen taloon kaupungin laitamille – nuori ... (lisää)

Korpin silmät kaiken näkevät ja muita yöpuolen tarinoitaE.B.E. (X-Files (Junior novels), #9)Hopeoitu vainaja ja muita sivuja Stepanin koodeksista (Kuoriaiskirjat, #14)SydäntorniRajat ja muita kauheita tarinoita (Kuoriaiskirjat, #10)
Uusin jäsen: Jimi Vuori