Kirja-arvio: Labyrinttitaistelu

Kirjoittanut Pennywere - 3.0

Kirja oli aavistuksen sekava valtavan labyrintin takia. Tunnelit ja huoneet vaihtuivat tarkoituksenaan hämätä hahmoja, mutta hämäsi se myös lukijaa. Itse tarinassa ei silti ole moitteen sanaa. Kirja esitteli lisää antiikin hirviöitä, ja sarjana uskollisesti edenneenä kunnioitti vanhojen hahmojen aikuistumista. Plussaa kirjailijalle: nuortenfantasiakirjoissa kuolematapaukset ovat yleensä vain raapaisuja pinnassa ilman syvempää tutkiskelua. Labyrinttitaistelussa menetettiin kaikenlaisia otuksia, ja menetykset tosiaan tekivät arvoisensa vaikutuksen. Humoristinen ja rohkea, jopa globaali mutta silti surullinen teos sotaan valmistautuvasta maailmasta.

Tietoa kirjasta :: Labyrinttitaistelu

Rick Riordan Julkaistu: tammikuu 28, 2010
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: antiikin mytologia

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kansikuva: John Rocco. Sidottu.

Kun Percy Jacksonin uuteen kouluun osuu yliluonnollisia kykyjä omaava kuolevainen ja ylipirteiksi cheerleadereiksi tekeytyneitä antiikin hirviöitä, tilanne muuttuu tukalaksi. Percy ei voi muuta kuin jättää taakseen poliisiauton sireenit ja koulun savuavat rauniot.

Percy ystävineen saa tehtäväkseen etsiä muinaisen Daidaloksen rakennuttamasta, hirviöitä vilisevästä labyrintistä ... (lisää)

Olympoksen veri (Olympoksen sankarit, #5)Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit, #2)Jumalten sota (Percy Jackson, #5)Synkkä ennustus (Apollon, #2)Vaiennut oraakkeli (Apollon, #1)
KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: Ruska