Kirja-arvio: Pimeän käskyläiset

Kirjoittanut tintti89 - 2.0

Tämä kirja on selkeästi sarjan tähän mennessä huonoin. Sarjan juoni ei varsinaisesti etene mihinkään, vaan tässä kerrotaan portinvartijoiden historiasta. En pitänyt laisinkaan kirjan menneisyys-osasta, sen olisi voinut jättää kokonaan pois ja kertoa historian jollain muulla tavalla. Siitä tuli liikaa mieleen sci-fi-kirjat, mitä tämä sarja ei ainakaan ennestään ole ollut. Mielestäni oli huono ratkaisu tehdä portinvartijat kahdeksi kappaleeksi. Kirjailija olisi edes voinut selittää enemmän kaikista, sillä minulla ainakin jäi kaikki epäselväksi menneisyyden hahmoista. Hieman myös mietin, miksi ainoastaan Matt sai pitää nimensä.. Kirjan loppu jäi liikaa kesken. Siinä ei kerrottu mitään, mitä Scottille ja Jamielle lopulta kävi. Loppu tavallaan lässähti. Jos kirja olisi yksittäinen, en todellakaan suosittelisi sitä, mutta koska se on osa sarjaa, se voi olla tärkeä seuraavan osan kannalta.

Tietoa kirjasta :: Pimeän käskyläiset

Anthony Horowitz Julkaistu: heinäkuu 27, 2009
Tyylit: fantasia, jännitys, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Susanna Paarma. Sidottu.

Hyytävää nuorten jännitysfantasiaa Alex Riderin tekijältä!

Kaksoset Scott ja Jamie Tyler tietävät, etteivät ole tavallisia teini-ikäisiä. He esiintyvät nuhjuisessa showteatterissa Renossa, eikä heidän telepatianumerollaan ole salaisuutta. He pystyvät lukemaan ajatuksia.

Mutta joku on kuullut heidän kyvyistään. Kun Nightrise-yhtiön agentit saapuvat, Scott siepataan ja ... (lisää)

Nekropolis (Viisi vartijaa, #4)Biggles EtelämerelläKauhujen saari (David & Larissa, #3)Biggles TiibetissäVeden vallassa (Väkiveriset, #3)
Pisania
Uusin jäsen: Ruska