Kirja-arvio: Helvetin sydän

Kirjoittanut Eija - 4.0

"Helvetin sydän" on jatkoa "Helvetin piireille". "Helvetin piirien" lukemisesta oli kulunut aikaa, mutta kärryille pääsi ihan hyvin ilman muistinvirkistystäkin ja kirjan pystyy muutenkin lukemaan ihan yksittäisenä teoksena, vaikka suotavaa on ensimmäisen osan lukeminen ensin. Kirja kertoo maanalaisesta maailmasta, jota asuttavat hadaalit, ihmisistä erkaantunut julma laji. Syöverissä majailee vankina metkujaan hautomassa ja toteuttamassa itse Saatana, langennut enkeli. Vihjailtiin, että vielä syvemmältä löytyy sellainen pahuus, että ylemmät kerrokset vaikuttavat lasten temmellyskentältä. Se mitä syvemmistä syövereistä todella löytyy jää tässä kirjassa arvoitukseksi. Juonesta sen verran, että hadaalit olivat napanneet maan pinnalta lapsikatraan vangikseen ja syöveriin lähti parikin ryhmää pelastus yritykseen. Kirja sisältää raakuuksien kuvailua, kauhua, jännitystä ja mm. yhden rasittavan päähenkilön (pelastusarmeijaa johtava nainen, jonka lapsi on yksi vangeista). Kirja ei ollut niin hyvä kuin "Helvetin piirit" johtuen luultavasti uutuuden viehätyksen puuttumisesta, koska maailma oli jo entuudestaan tuttu. Tykkäsin kirjasta silti. Lopetus antaa ymmärtää, että jatkoa on vielä luvassa.

Tietoa kirjasta :: Helvetin sydän

Jeff Long Julkaistu: lokakuu 24, 2008
Tyylit: scifi, kauhu
Avainsanat: tieteiskauhu

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Einari Aaltonen. Nidottu.

Helvetti on olemassa. Se on todellinen, historiallinen paikka syvällä jalkojemme alla. Ja sitä asuttavat raakalaismaiset olennot.

On kulunut kymmenen vuotta siitä, kun tuhoon tuomitut vaeltajat paljastivat maan syvyyksiä halkovat tunnelit ja niitä hallinneet ikiaikaiset pedot. Pian ihmiskunta lähetti armeijansa tuhoamaan uumenien asukit ja niiden johtajan. Tehtävä onnistui ja kaikki ... (lisää)

Vedenalaisten saartama maa ynnä muita kertomuksiaPelko (Vion tarinat, #1)Rämeen olento: Toinen kirja (Rämeen olento, #2)Luurankomies ja muita kauhutarinoita Villistä lännestä (Kuoriaiskirjat, #12)Rämeen olento (Rämeen olento, #1)
Eija, Viivia
Uusin jäsen: Viivia