Kirja-arvio: Nekropolis

Kirjoittanut tintti89 - 4.0

Tämä kirja saavutti taas sarjan ensimmäisen osan fiiliksen. Varsinaista kauhua ei ollut, mutta jännitystä kuitenkin. Juoni eteni suht loogisesti eteenpäin, ja tätä kirjaa jaksoi lukea tunninkin putkeen. Vaikka tapahtumat hyppivätkin Scarlettin ja Mattin porukan välillä, ei juoni siitä kärsinyt. Sarjan uusin tulokas Scar jäi melko vaisuksi, hänen luonteenpiirteisiin ei oltu paljoa panostettu. Pidän tavasta, miten Matt on kasvanut sarjan edetessä. Tässä kirjassa hän käyttäytyy jo kuin aikuinen. Kaipasin tähänkin osaan lisää Richardia ja hänen huumoriaan keventämään tunnelmaa. Triadeista plussaa! Kirjan loppu sopi sarjaan kuin nyrkki silmään. Viidettä osaa jää oikein odottamaan, niin kesken ja jännittävään kohtaan se jäi. Hieman sarjassa ärsyttää eri kertojat, itse en pahemmin välitä kertojien vaihtumisesta. Suosittelen kyllä tätä kirjaa edellisen osan flopista huolimatta.

Tietoa kirjasta :: Nekropolis

Anthony Horowitz Julkaistu: huhtikuu 8, 2010
Tyylit: fantasia, jännitys, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Susanna Paarma. Sidottu.

Hyytävä nuorten fantasiasarjan neljäs osa – voiko Vanhoja pysäyttää?

Ikiaikaisen pahuuden voimat, historian alkuhämärissä voitetut ja vangitut Vanhat, ovat murtautuneet vankilastaan Nazcan aavikolla. Viisi vartijaa, viisi toisilleen tuntematonta nuorta, ovat ihmiskunnan ainoa toivo – vain he voivat voittaa vanhat, ja hekin vain yhdessä.

Matt, Pedro, Scott ja Jamie ... (lisää)

Loimut (Synkät vedet, #3)Veden vallassa (Väkiveriset, #3)Kauhujen saari (David & Larissa, #3)Sumussa (Synkät vedet, #2)Syvyyksissä (Synkät vedet, #1)
punnort, _Silence_
Uusin jäsen: Irma Niemiaho