Kirja-arvio: Aurinkojen huone

Kirjoittanut Eija - 4.5

Virkistävää oli lukea jotain muuta vaihteeksi kuin ”Ilmestysten avaruus” sarjaa. Kirja alkoi erittäin lumoavasti ja koko alkupuoliskossa oli sellaista ihmeen tuntua, että olin haltioissani. Kummalliset olennot, tolkuttomat mittasuhteet ja aikakäsitykset olivat huimia. Keskivaihe oli hieman tavallisempaa jännitystä, mutta ei missään nimessä huonoa. Loppupuoliskossa, missä mysteerit alkoivat selvitä, tapahtui jälleen nostetta ja ekstra mielenkiintoa tarinaan. Kirja on jaoteltu useaan osaan. Jokaisen osan aloittaa Abigail Gentianin tarina, joka sijoittuu 6 miljoonaa vuotta ennen kirjan päätapahtumia. Nämä(kin) jaksot olivat läpi kirjan mielenkiintoisia ja ne sisältävät myös fantasiaa.

Tietoa kirjasta :: Aurinkojen huone

Alastair Reynolds Julkaistu: heinäkuu 6, 2010
Tyylit: scifiavaruusooppera

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Hannu Tervaharju. Nidottu.

Arthur C. Clarke -palkintoehdokas 2009.

Avaruusoopperan huippunimi laajentaa tajuntasi linnunratamaisiin mittasuhteisiin!

Kuusi miljoonaa vuotta sitten, ihmiskunnan avaruusmatkailun aamunkoitteessa, Abigail Gentian teki itsestään tuhat kloonia ja lähetti ne galaksiin keräämään enemmän muistoja ja viisautta kuin yksikään ihmisyksilö kykenisi koskaan hankkimaan Einsteinin lakien ... (lisää)

The Force Awakens: Uskomattomat aluksetUusi toivo: Prinsessa, lurjus ja maalaispoikaPoseidonin lapset (Poseidonin lapset, #3)Saga: Kolmas kirja (Saga, #3)Saga: Neljäs kirja (Saga, #4)
Astorethein, lummukka
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson