Kirja-arvio: Jadevaltaistuin

Kirjoittanut Billy - 4.0

Luin kirjan, koska sarjan ensimmäisen osa (Kuninkaan lohikäärme) valloitti täysin. Varsinkin Temeraire-lohikäärme oli ihanan symppis. Tämä toinen kirja ei pettymyksekseni aivan yltänyt samalle tasolle, eikä kirja ollut läheskään yhtä jännittävä kuin aikaisempi. Ehkä vain kuvittelen, mutta ihan kuin tässä kirjassa keskityttiin hiukan enemmän politiikkaan kuin jännittäviin kohtauksiin, draamaan tai edes Temeraireen, mitä itse odotin. Kirja olisi voinut olla hiukan parempi jos heidän merimatkaansa Kiinaan olisi lyhennetty (paljon) ja taas lisätty Kiinassa vietettyä aikaa (ja lisätty sinne myös vähän actionia). Vielä tiedoksi kaikille, että tätä kirjaa ei kannata lukea jos ei ole lukenut sarjan ensimmäistä osaa.

Tietoa kirjasta :: Jadevaltaistuin

Naomi Novik Julkaistu: elokuu 18, 2010
Tyylit: fantasiahistoriallinen fantasia, vaihtoehtohistoria
Avainsanat: 1800-luku, locus-palkinto, lohikäärmeet, meriseikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu, kansipaperi.

Parhaan esikoisromaanin Locus-palkinto 2007 (sarjan osat 1–3 voittivat kokonaisuutena).

Älykästä luettavaa sekä historian että fantasian ystäville – odotettu jatko-osa!

Kuninkaan lohikäärme Temeraire ja hänen lentäjänsä Will Lawrence ovat todellisessa pulassa. Käy ilmi, että Temeraire oli ... (lisää)

Taikanaamion salaisuus (Kaspar Keskiyö, #1)Armas Fager & Asmodeus ja kolmetoista sieluaIkuinen salaisuusTulimieli (Kapinaenkelit, #1)Ylivaltiaan orjat (Tuuli tulessa -trilogia, #2)
Mustelmann
Uusin jäsen: Maketsu