Langennut enkeli (Langennut enkeli #1) - Becca Fitzpatrick 8.20   542

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

Romanssinpoikaset, illat hämyisessä pelihallissa ja yön selkään kiitävät moottoripyörät eivät olleet kuuluneet Nora Greyn elämään. Kunnes hänen biologian opiskeluparikseen ilmestyy kuin tyhjästä Patch-niminen salaperäinen muukalainen. Tumman ja synkeän komean Patchin tutkimaton hymy ja ihmeellisen tarkkanäköiset silmät kiehtovat Noraa kuin yölamppu perhosta. Kuka Patch oikein on ja mistä hän on tullut? Ja kuinka hän on saanut syvät hiilenmustat arvet selkäänsä? Poika tuntuu olevan kaikkialla missä Norakin, lukevan tämän ajatuksia ja tietävän hänestä jopa ystäviä enemmän. Rakastuminen ei ole koskaan ollut näin enkelimäisen ihanaa – ja äkkiä myös tappavan vaarallista.

”Osa minusta halusi juosta hänen luotaan kirkuen: Tulipalo! Huimapäisempi puoli tunsi houkutusta katsoa, kuinka lähelle pääsisin leimahtamatta liekkeihin.”

Patchin ilmaantumiseen kytkeytyy sarja selittämättömiä ja pelottavia tapahtumia, jotka saavat Noran epäluuloiseksi. Voiko Patchiin turvautua vai pitäisikö juuri häntä varoa? Noran etsiessä vastauksia hän törmää totuuteen, joka on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen. Hän huomaa olevansa osa kostonhimosta, uhrimurhista, lankeemuksista ja kielletystä rakkaudesta koostuvaa vyyhteä. Käynnissä on ikiaikainen taistelu, joka käydään kuolemattomien ja langenneiden sielujen kesken…

Kirja julkaistu huhtikuu 28, 2011 (WSOY)
Alkuperäinen nimi Hush, Hush
Tietoja muokattu tammikuu 27, 2016

Langennut enkeli

Langennut enkeli (Langennut enkeli #1) 8.20   542
Riitasointu (Langennut enkeli #2) 7.96   387
Hiljaisuus (Langennut enkeli #3) 8.42   339
Loppusoitto (Langennut enkeli #4) 8.56   271

heinäkuu 31, 2019

Tykkäsin tästä kirjasta! Koukuttavaa, vähän synkkää tarinaa, joka imaisee mukaansa heti alusta ja pitää otteessaan. Siitä on hetki kun luin tämän ja nyt jo haluttaisi lukea uudestaan. Sellainen kirja, josta saa varmasti vielä paljon irti toisella lukukerrallakin.

Tantor90
toukokuu 24, 2019

Aivan taivaallinen kirja, niin mystinen ja salaperäinen. Todella jännittävästi kerrottu ja harhaan johtava kunnes pääsee loppuun asti. Myös intohimoa tästä teoksesta löytyy. Ihastuin heti Patchin "pahan pojan" luonteeseen enkä voinut hymyilylle mitään kun luin kirjaa saattoipa muutama naurun pyrähdyskin tulla ulos. Suosittelen 5/5

Anneliana
tammikuu 23, 2017

Yksi suosikki kirjasarjoistani kautta aikojen. Ihana Patch ja vielä ihanempi Nora on sensaatiomaisen mukaansatempaava pari, josta ei voi olla lukematta lisää. Langennutta enkeliä lukiessani hihittelin montakin kertaa (kiitos Noran parhaan kaverin, Veen) ja mielenkiintoni pysyi vahvana silloinkin, kun olin viimeisen lauseen kirjasta lukenut. Patch on uskomattoman vastustamaton ja juuri sellainen mieshahmo, jollaisen jokainen lukija toivoo päähenkilön olevan. Lukekaa ihmeessä, takaan ettette kadu!

Keskiyön kyyhkynen
marraskuu 30, 2016

Siitä on hieman aikaa kun tämän kirjan luin, mutta nyt kun tämä tuli vastaan en voinnut olla kirjoittamatta omaa arviotani. Langennut enkeli oli ensimmäinen enkeleistä kertova kirja jonka luin. En todellakaan pettynnyt, sillä juoni on monimuotoinen ja Patchia ei vain voi vastustaa! Kirja vangitsi sisälleen kunnes huomasin jo tarttuvani seuraavaan osaan. Olen ensimmäisen kerran jälkeen lukennut kirjan monesti uudestaan ja nyt saattaisi taas olla aika!

Emili@
lokakuu 3, 2015

Olin katsellut, selaillut ja käännellyt kyseistä kirjaa kirjastossa jo monen monta kertaa aikaisemminkin, ennen kuin vihdoista viimein sain vietyä sen ihan kotiin asti. Oikeastaan aina, kun olin mennyt kirjastoon määrätietoisesti mielessäni lainata jokin tietty teos, oli katseeni pysähtynyt ensin ihailemaan tämän sarjan kirjojen lumoavia kansikuvia ja mielenkiintoa herättäviä nimiä ja takakansia. Voin sanoa, että pettymys oli jokseenkin riipaiseva... Ideana kirja oli raikas ja aihepiiriltään omaperäinen, mutta toteutus kokonaisuudeltaan oli jotenkin keskeneräisin oloinen.. Ensinnäkin tuntui menevän kirjaimellisesti ikuisuus siihen, että Nora (Joka muuten ei ole ihan se penaalin terävin kynä) sai tietää totuuden Patchista, ja silti edelleen jäi liian monta kysymysmerkkiä leijumaan ilmaan. Päähenkilöistä Vee tuntui muutenkin olevan ainut johon sai kunnollisen yhteyden, mikä taas on aika turhauttavaa. Myös lopetus itsessään oli hieman kyseenalainen, mutta aihepiiri on edelleen niin virkistävä että lukemista oli jatkettava.

Mystinen tyttö
elokuu 16, 2015

Langennut enkeli on mukaansa tempaavaa, salaperäinen ja tunteita herättävä teos! Kirjan teksti on todella sujuvaa ja suorastaan huutaa lukijaa jatkamaan lukemista luvun loputtua. Luin kirjan melkein yhdeltä istuimalta. Aloitin sen illalla ja luin loput aamulla. Joskus pitää nukkuakin, mutta jos se olisi ollut minusta kiinni olisin varmaan lukenut kirjaa yötä myöten. Tällä hetkellä en pysty sanomaan varmaan enää mitään muuta kuin, että kirja oli mahtava! Odotan järkyttävästi, että saan toisen osan käsiini! Suosittelen suuresti!

elokuu 5, 2015

Ehdottomasti loistava kirja. Valitsin kirjan kannen perusteella ja se tosiaan kannatti. Kirja koukutti jo heti alusta alkaen ja sitä oli vaikea jättää kesken. Suosittelen!

Luinwen
heinäkuu 17, 2015

Itseääntoistava ja kaavamainen nuorten fantasiarakkausromaani. Siinä Langennut enkeli pähkinänkuoressa. Hyvää kirjassa oli se, että sen pystyi lukemaan alusta loppuun ilman vastustamatonta halua hyppiä sivujen yli. Vaikka alussa ja keskivaiheilla onkin paljon toistoa, kirja ei silti missään vaiheessa muutu puuduttavaksi luettavaksi. Tässä auttaa myös kirjan sopiva pituus. Hyvää on myös se, että kirjassa päähenkilö ei rakastu heti ensisilmäyksellä ah, niin ihanaan, mutta silti niin väärään Patchiin, vaan kyse on alusta loppuun asti pelkästä himosta. Paljon uskottavampaa ja myös kutkuttavampaa luettavaa. Kirjailija kuvailee himon tunteita hyvin menemättä kuitenkaan kioskikirjallisuuden puolelle. Loppua kohden toimintaa tulee enemmän ja samalla lukeminen muuttuu kiinnostavammaksi, kun vihdoinkin aletaan saada vastauksia. Jotkin käänteet aiheuttavat silmien pyörittelyä, kuten kohta, jossa päähenkilö yksinkertaisesti googlaamalla saa tärkeä tietoa tapahtumista ympärillään. Tässä mentiin nyt sieltä, mistä aita on matalin. Muutenkin yhtäkkiä joka suunnasta esiin hyppivät enkelit ja enkeli-ihmishybridit saavat aikaan tahattomia tuhauksia. Niin kuinka yleisiä nämä langenneet taas olivatkaan? Joka tapauksessa mukiinmenevä kirja, jonka lukeminen on kohtuullisen tuskatonta, mutta ei mitenkään mieleenpainuvaa. Kun viimeisen sivun saa luettua, päällimmäisenä on tunne, että ihan kiva, mutta en tätä kyllä toiseen kertaan lukisi.

Mirelle
kesäkuu 18, 2015

Kirjan juoni oli aluksi hieman yksitoikkoista, mutta se kävi mielenkiintoisemmaksi loppua myöten. Hahmot olivat aika selviä jo heti alussa (vaikka Patch oli salaperäinen, niin hän ei ollut mitään muuta). Aion lukea seuraavan osan, sen verran jännittävään paikkaan tämä loppui. Suosittelen romantiikkaa janoaville.

rahanpesukarhu
tammikuu 22, 2015

Ihan hyvä kirja nuorelle lukijalle. Olen tyytyväinen, että luin tämän ensimmäisen osan, mutta en välttämättä jatka sarjaa.

inari
lokakuu 31, 2014

Alusta asti kirja oli hirmu koukuttava ja kiinnostava! Hahmot olivat kiehtovia ja juoni oli hirmu hyvä!

Wind
syyskuu 24, 2014

Kansikuva on huikean hieno.

Lilli
elokuu 29, 2014

Hyvä kirja! Virkistävää lukea muistakin kuin vampyyreistä. Mielenkiinto säilyi koko kirjan ajan. Monet nuorten kirjat ovat ennalta-arvattavia, mutta tässä säilyi sentään jonkinmoinen yllätysmomentti. Kirja oli kyllä melko lyhyt, mutta tosiaan koko ajan mentiin eteenpäin, eikä turhia junnauksia tarinassa ollut. Lukee kevyesti yhdessä päivässä!

Immortal
elokuu 10, 2014

Pidin kirjasta, todella paljon! Kirjan kirjoitus tyyli on helppolukuinen, ja kirja oli sopivan mittainen. Kirjailija olisi voinut venyttää sitä vielä mutta onneksi ei tehnyt niin. Niin sitten Patch, rakkautta ensi silmäyksellä tähän hahmoon. Pidin myös Norasta, samaistuttava ihanan, kipakka hahmo. Ja sitten on vanha, viisas Vee! Lempihahmoni koko kirjassa<3

Selene
elokuu 3, 2014

Itseeni ei jostain kumman syystä oikein iske tuollaiset seksikkäät ja salaperäiset adonis-nuorukaiset, joita varsinkin nuorille suunnatut fantasiakirjat ovat täynnä. Kaikkiin muihin näköjään iskee... Ehkä minussa on sitten joku valmistusvirhe, enpä tiedä... Ja joidenkin mielestä on kenties romanttista, jos jätkä on mustasukkainen ja omistushaluinen ja ui iholle, minusta se on lähinnä epämiellyttävää. No, vaikkei se Patch kauheasti viehätäkään eikä Norakaan mikään nerokas hahmo ole, niin Langennut enkeli on silti hyvä kirja. Juoni on kiinnostava ja tämän jaksaa helposti lukea loppuun. Tykkäsin, ja vaikka "romanssi" onkin se pääidea niin kirjassa on myös muuta. Hyvä niin, sillä en mikään romantiikan ylin ystävä ole.

Moonlight
heinäkuu 8, 2014

Langennut enkeli oli todella koukuttava ja ihana kirja, enkä voinut päästää sitä käsistäni vaan oli vaan pakko jatkaa lukemista. Mielestäni tapahtumat kulkivat hyvää tahtia koko kirjan ajan eikä missään vaiheessa tullut tylsää kohtaa. Henkilöt olivat persoonallisia ja Patch oli niiin ihana<3 tykkäsin erityisesti myös Veestä. Suosittelen lämpimästi! Ja EI missään nimessä ole mikään kopio Houkutuksesta, paljon parempi mielestäni, enkelit ovat muutenkin kiehtova aihe:) Odotan innolla seuraavia osia!<3

Lady_
heinäkuu 7, 2014

Ihana kirja! Lukekaa!!!

Kirassiina
toukokuu 25, 2014

Loistava kirja. Langennut enkeli oli minulla uusi aihepiiri ja kiinnostuin välittömästi. Patch on hieman vaikeaselkoinen aikomustensa suhteen, mikä sopii hyvin kuvaukseen hänen ulkomuodostaan. Nora on tavallaan vastapainoa Patchille, sillä osa hänen toimistaan on ennalta arvattavia mutta hän kyllä yllättääkin oikein tosissaan.

Karajishi
maaliskuu 8, 2014

Pidin kirjasta itse asiassa todella paljon! Rakastin kieltä jolla kirja oli kirjoitettu, sillä se oli joissain kohti hyvin humoristista, olematta kuitenkaan lapsellista. Kirjan juoni imaisi mukaansa ihan totaalisesti, eikä kirjaa millään meinannut maltaa laskea käsistään ennen kuin viimeinenkin sivu oli luettu. Lempihahmoni oli ehdottomasti Patch, sillä hän oli juuri sopivan salaperäinen ja kaikin puolin hyvin kiehtova hahmo. Loppukohtaukset olivat kieltämättä hieman utopistisia ja etenivät liian nopeasti, mutteivat kuitenkaan pilanneet kirjaa. Ensimmäinen osa loppui mielenkiintoisella tavalla ja jätti juuri sellaisen olon, että haluan ehdottomasti lukea toisen osan!

BookSolder
tammikuu 3, 2014

Todella hyvä! Pidin todella paljon juoni meni hieman nopeahkoon tahtiin mutta se sopi kirjaan. Lopussa kaikki maailman mysteerit selvitetään ja tuloksen on mestariteos! Pidin, pidin ja pidin!!

Hemlit
joulukuu 18, 2013

Kirja ei ollut parhaita lukemiani, mutta pidin siitä silti ja suosittelen. Loppu eteni todella nopeasti ja kun kirjan oli saanut päätökseen täytyi vielä mielessä kertailla, että kuka nyt oli syyllisenä mihinkin. Kirja oli hyvin samanlainen, kuin hetki sitten lukemani Lucian. Osa hahmoista oli melkeinpä kuin toistensa kopioita. Pääosat ovat hyvin saman näköisiksi kuvailtuja sekä he rakastuvat erittäin samanlaisiin synkkiin, komeisiin ja mystisiin poikiin, joihin kirja isolta osalta perustuu. Päähenkilöiden parhaat ystävät ovat kuin sama hahmo! Pidän kyllä paljon enemmän Lucianista, mutta oli tämäkin ihan kelpo lukemista.

satunnainen
marraskuu 17, 2013

Kirja oli keskinkertainen. Juoni meni eteenpäin niin nopeasti, että kun kirjan aloitti, niin se olikin yllättäen loppu. Jäi vähän sellainen fiilis, että: ''Ai häh? Mitenkäs tässä nyt oikein näin kävikään?'' Ajattelin kyllä lukea jatko-osiakin, mutta ne ovat nyt kyllä vähän jääneet. Kirja kannattaa lukea, jos haluaa jonkin -ei kamalan pitkää eikä kamalan vakavaa- tyyppisen teoksen. En hauku, mutta en kehukaan. Neutraali kirja.

Scartti
toukokuu 28, 2013

Kirjasarja tuntuu olevan just oikea valinta, kun haluaa aivot narikkaan viikonlopun ajaksi. Hahmot ovat ärsyttäviä ja epäaitoja, mutta ah, niin mielenkiintoisia. Loppuratkaisu yllätti minut, vaikka jälkeenpäin mietittynä se oli ihan selvä.

Snapsu
toukokuu 6, 2013

Kertakaikkisen tylsä. Ei mulla muuta.

Dark Angel
maaliskuu 15, 2013

Okei, on siitä aikaa kun viimeksi tämän luin, mutta ihana se oli -jopa niin ihana, että päätin tehdä siitä kirjaesitelmän kouluun ^^ Patch on vain jotenkin hurmaava :3 Pidin paljon kirjasta, sillä se ei ollut tyypillinen "Otan tuon pojan, sillä haluan hänet" -tyylinen, joita harmittavan monta on olemassa. Uppouduin kirjaan niin, että luin sen hujauksessa ja jäin vain odottamaan jatkoa :D

Pikku Nälkä
helmikuu 27, 2013

Tämän kirjan kanssa lähinnä pyörittelin silmiäni ja huokailin tympääntyneenä, tarkistaen vähän väliä että loppuuko tämä jo kohta. Pääsi ehdottomasti laimeimpien koskaan lukemieni kirjojen listalle. Alku oli tylsä, biologiapari-juttu haiskahti vahvasti twilightilta ja Patch oli pahismaisuudessaan täysin ylimenevä muka kuuma kansikuvapoika, joka ei kyllä pahemmin pisteitä kerännyt. Nora oli syystä tai toisesta aika mitäänsanomaton ja väritön, eikä perinteinen bestiskään herättänyt oikein mitään tuntemuksia. Ylipäätään koko teos toi mieleen huonon fanitarinan, eikä ainoastaan tylsien hahmojen takia, vaan myös juonen latteuden vuoksi. Eikö se kirjailija keksinyt mitään omaperäisempää? Muutamaan otteeseen laatu nousi melkein siedettäväksi, mutta ei sitten, aina sorruttiin takaisin suohon.

Miaaas
joulukuu 25, 2012

Lainasin tämän kirjan mielenkiintoisen kannen ja nimen perusteella. Luen todella paljon kirjoja ja tämä on todella kärkipäästä. Olen lukenut tämän jo todella monta kertaa ja aina yllätyn, kuinka se tempaa mukaansa. Ehkä tykkään tästä juuri siksi, koska tykkään tuollaisista kirjoista, joissa on salaperäinen, tumma ja vaarallinen muukalainen ja tietenkin se rakkaustarina aina vetoaa. Suosittelen oikeasti kaikille, jotka tykkäävät romantiikasta ja jännityksestä!

Saru
joulukuu 16, 2012

Ihana, romanttinen, salaperäinen kirja.

Iltaneth
lokakuu 9, 2012

Ostin tämän alelaarista ja rupesin lukemaan vähän skeptisellä mielellä. Olen kuitenkin aina ollut kiinnostunut enkeleistä ja koska olen romantiikan ystävä niin ostin omaksi. Yllätyin siitä miten koukuttava kirja oli vaikka se olikin vähän ennalta-arvattava ja kirjailija on välillä tehnyt sellaisia valintoja joilla ei ole mitään muuta funktiota kuin saada esiin paljasta pintaa tai jotain vastaavaa. Päähenkilöt ovat mielestäni ihan mielenkiintoisia eivätkä juuri aiheuta fave palm reaktiota. Paljon parempi rakkaustarina kuin Houkutus (anteeksi vain) vaikka samaan kategoriaan tämä kai on lueteltavissa.

tuu-t1kk1
syyskuu 2, 2012

Mulla kävi niin että oikeastaan yllätyin että kirja oli niin hyvä. olin ajatellu että se on vaan joku feikki twilight, mutta yllätyinki iloisesti. Kirja oli hyvää luettavaa ja patch oli tietenkin uskomattoman seksikääs pahapoika. Yhden tähden kuitenkin miinustan, sillä en pitänyt Norasta erityisen paljon ja kirja oli hieman ennalta arvattava. Vee oli toki myös ihana ja hänen kommenttinsa saivat suupieletkääntymään:). Kaiken kaikkiaan kirja oli lukemisen arvoinen ja jatko osatkin luen heti kun pääsen kirjastoon.

The Big Bad Wolf
elokuu 7, 2012

Ajatelkaa hetki kaikkia romanttisen fantasian komeita, valloittavia nuorukaisia: Gale, Peeta, Edward, Jasper, Emmet, Sam... Voitteko kiistää, että Patch vetää heistä kaikista ohi? Henkilökohtaisessa top-kolmosessani käydään kovaa kiistaa Murtaghin, Lucianin ja langenneen enkelimme kanssa. Paras lukemistani kauhuromanttisista kirjoista. Luin kirjan yhdeltä istumalta keinussa, kun en jaksanut raahata laukkua kotiin asti. Parina iltana ei saanut unta, kun kuvitteli Patchin oman elämäni sankariksi... Sinänsä säälittävää, totta kai, mutta minkä teini mielelleen voi. Teksti oli mukavan nopealukuista, muttei silti helpointa mahdollista (viittaus Houkutukseen...) Ei tarvinnut ajatella liikaa, mutta toisin kuin Twilighteissa, kappaleiden yli hyppääminen oli mahdotonta. Tälläkin hetkellä nörttään kirjaston koneella ja itken, koska Riitasointua tai Hiljaisuutta ei löydy hyllystä, ja kone ei anna varata. Aaargh, ellen paremmin sano. Älkää lukeko Houkutusta! Lukekaa Langennut enkeli!

Wizardine
heinäkuu 31, 2012

Lainasin kirjan lähinnä mielenkiintoisen nimen ja kannen vuoksi ja luin sen kahdessa yössä. Tosi koukuttava... koko yön luettuani nenä nousi kirjasta vasta aamuviideltä. Ja kyllä, jos sitä juonta nyt haluaa Twilightiin verrata niin kai siinä on vähän samoja piirteitä, mutta mielestäni Langennut enkeli oli paljon parempi kirja kuin Twilight. Nyt luen Riitasointua, sitäkin luen vasta toista päivää, mutta jahka tästä koneelta lähden niin tulee tuokin opus varmasti tänä yönä luettua loppun. Ja kolmas osa, Hiljaisuus, nököttää jo hyllyssä valmiina... :) Varmaankin paras kirja, jonka olen tänä vuonna löytänyt. Jos pitää vähääkään romanttisesta fantasiasta niin tämä on ehdottomasti lukemisen arvoinen!

heinäkuu 1, 2012

Aivan, aivan ihana kirja, oikeestaan kirjasarja. Paras lukemani kirjasarja. Kun olin lukenut twilightit, luulin että ei voi olla parempaa kirjaa/kirjasarjaa. Olin väärässä! Twilight on tämän jälkeen hieman tylsä. Ihana kirja!??? Suosittelen!!

Rosale
kesäkuu 30, 2012

Hieman samantyylinen kun Twilight..? Muuten kyllä hyvä, kiinnostava ja omalla tavallaan erilainen. Jäin sormet syyhyten odottamaan seuraavaa kirjaa..=)

Nannapus
toukokuu 31, 2012

Ei sytyttänyt. Tapahtumien arvattavuus, turhan pitkä kerronta ja henkilöiden yksiuloitteisuus ovat tämän kirjan pahimpia kompastuskiviä. Kirjan nimi herätti todella kiinnostukseni ja luettuani kirjan alusta loppuun, totesin, ettei se nyt niin mahdottoman hyvä ollutkaan. Tapahtumien kulku on aika hidasta ja se tylsistytti, vaikka kuvailut ihan hienosti kirjoitettuja olivatkin. Kirja olisi voinut olla vaikka kuinka maaginen- mutta se ei olut sitäkään. Oikeastaan voisin kutsua tätä "realistiseksi fantasiaksi".

Nina98
toukokuu 17, 2012

Langennut enkeli on todella hyvä esikoisteokseksi. Patch on kiinnostava hahmo, ja jännitys säilyy aivan loppumetreille saakka. Jäin innolla odottamaan jatko-osaa, eikä sekään pettänyt luottamustani. Tämä on yksi lempikirjoistani, mitä en todellakaan ymmärrä...

Liliales
toukokuu 2, 2012

Voisin sanoa että mielenkiintoinen lukukokemus, mutta ei ehkä parhaimpia lukemiani kirjoja. Kirjan päähenkilö ei saanut minua repimään hiuksia päästäni mutta Nora ei myöskään ollut kovin erikoinen. Se tavallinen. Mutta eihän sitä tosiasiaa voi kieltää, että Patch saa päät sekoamaan ja kirja mielikuvitusken laukkaamaan. Ja kuten aiemmissa kommenteissa on todettu, enkeli aihe todellankin tuo hyvää vaihtelua. Vee oli ehdottomasti kirjan paras henkilö ja toivon että jatko-osissa saan nauttia myös hänen seurastaan. Ja koska olen lukenut ensimmäisen osan, on pakko myös lukea jatko-osat ja toivon että tarina muuttuu paremmaksi.

Rekkis
maaliskuu 10, 2012

Aivan mahtava kirja! Pidin aina twiligthia hyvänä ,mutta tämä ampuu kyl aivan yli odotusten!!!! :) Just tollasta romantiikkaa, salaperäsyyttä,kauhua ja kaikkea noita yhessä!! Kun tota alkoi lukemaan ( sain kirjan kesällä) se oli luettu alle kahdessa päivässä, siihen vaan jäi koukkuun. Toivottavast muutkin on "oireillu" tälläsestä riippuvuudesta :D. Se oli niin jännittävä ja mukaansatempaava et luin sitä aamuneljään asti ja vaikka silmät väsy, ei vaan voinut lopettaa! Kehun Becan ja hänen mahtavan ideansa ja kirjansa kyl maasta taivaisiin! En oo ikinä lukenut mitäään noin hyväää! TÄYTTÄ TOTTA, BECCA ON PARAS!!!

Totoro
tammikuu 23, 2012

Pitkästä aikaa löyty jotain mahtavaa! Todella ihana, rakastuin kirjaan heti. Ei vaan voinu jättää kesken.

kyyhkynen
tammikuu 7, 2012

Parhaita lukemiani kirjoja pitkään aikaan. Patch sai kirjaimellisesti pääni sekoamaan ihanilla repliikeillään ja totaalisen seksikkäällä olemuksellaan. Nora oli välillä ärsyttävä, mutta ihan okei päähenkilö kuitenkin, vaikkei mielestäni luottanut tarpeeksi Patchiin. Vee oli toiseksi paras tyyppi kirjassa, hänen kommenttinsa naurattivat aina. Loppuratkaisu oli hyvä ja sai janoamaan kirjan toista osaa.

Allisia
joulukuu 30, 2011

Kirja oli pakko ostaa jo pelkän kantensa perusteella. Eikä sisältö hävinnyt kannelle. Kirja oli mahtava ja koukutti loppumetreille saakka. Kirjassa oli yllättäviä juonenkäänteitä kuten Jules. Mahtava kirja toivottavasti jatko-osat ovat yhtä hyviä.

Fallen angel
joulukuu 30, 2011

En voi muuta kuin yhtyä aikaisempiin. Ihanaa vaihtelua tämä enkeli aihe :) Kun kirjaa aloitti lukemaan ei siitä hennonnut päästää irti. Yö unetkin jäivät minimaalisen vähäisiksi kun kirjaa luki ja luki ja luki. Ihana tuo alku... Siis Patch ja Nora, siinä vasta pari. Aluksihan he vaan piikittelevät ja Nora on niin ihanan nenäkäs ja ahh... Mitä luettavaa. Jäi vähän se loppu mietityttämään, mutta ei siitä sen enempää.... Suosittelen ehdottomasti kaikille!

TheBookWorm
joulukuu 28, 2011

enkelit kuin rinkelit...on hauskaa leikkiä ajatuksella: että keskellä tätä "ooämgee musta tulee isona vampyyri/ihmissusi"-aikaa, on tämä kirjan aihe niin uusi ja synkkä, että kirjaan on vain pakko tarttua. tässä kirjassa on myös tuoretta se, että tässä päähenkilönä ei ole tyttö, joka joutuu valitsemaan rakkauden tai normaalin elämän. tai maailman pelastamisen vai oman Patchinsä. kyse on Noran elämästä ja synkästä rakkaussuhteesta joka saa sinut kiljumaan niin ilosta, surusta kuin järkytyksestä. luen tämän yhdeksi parhaimmista kirjoista tämän Meyerin aikaansaamansa villityksen aikana.

Resurr
joulukuu 16, 2011

Ihanaa lukea tämän vampyyribuumin aikana enkeleistä! Pidin ajatuksesta langeta langenneeseen, ei toimi kaikilla kielillä. Uutta, kieltämättä, tosin mietin niitä siipien tynkiä, millaisia ne olivat... Ja seuraavan osan lukemista vain odottamaan.

<strong><i>Guest-4343</i></strong>
Guest-4343
Arvosanat
Kirja-arviot
joulukuu 1, 2011

Ihan paras kirja.Tämä kirja nousi heti suosikiksi.Jäin siihen heti koukkuun ja teen siitä koulussa esitelmän.Odotan ínnolla toisen osan lukemista.

bananasplit
marraskuu 21, 2011

Tähän kirjaan jotenkin petyin. Luultavasti odotin liikaa suuren mainonnan ja kirjaston varausjonojen pituuden takia, ja lukukokemus ei sitten ollutkaan niin loistava luin kuvittelin. Kyllä silti pidin kirjasta, ja ahmin tämänkin parissa päivässä. Kirjan henkilöt oli persoonallisia ja Patch oli kyllä aivan omaa luokkaansa! Jatko-osaa odottelen jo kirjastoihin.

janki
marraskuu 16, 2011

Kirjan alusta tuli heti mieleen Houkutus-kirjan kopiointia aina bilsan tunneista yliluonnolliseen poikaystävään, mutta kirja osoittautuikin aivan omaksi tarinakseen! Kirja on erittäin hyvä ja tuo kaipaamiani uusia tuulia fantasiakirjallisuuteen; Noran ja Patchin tarina aivan omaa luokkaansa! Kirjassa kuitenkin hieman omituista se, että Nora ei näytä surevan kuollutta isäänsä kovinkaan paljoa, eikä kirjassa tule selville juurikaan mitään Patch:istä ja hänen taustastaan. Jos en olisi etsinyt netistä tietoa ja huomannut että kirjaan ilmestyy jatko-osia, olisin pitänyt kirjaa aivan surkeana. Onneksi kuitenkin jatko-osia ilmestyy ja on jo ilmestynyt, koska janoan saada tietää lisää tästä myyttisestä olennosta ja nähdä mihin suuntaan Noran ja Patchin suhde menee. Suosittelen kirjaa lämpimästi! =)

Tiittis
marraskuu 6, 2011

Hieno kirja, hienosti kirjoitettu ja yllätyksellinen. Surffasin päivässä läpi ja surffasinpa vielä toisenkin kerran.

CaliFe
lokakuu 30, 2011

Oijoi, koukussa. LISÄÄÄ! Patch oli aivan ihanan pahis, ja Nora juuri siihen sopiva vastakohta. Alun biologiantunnin kohtaamiset mielsin heti Houkutuksen kopiointiin, mutta kun kirja itsessään pääsi käyntiin, koko Houkutus painui hevon kuuseen. IHANA!

Sienilapsi
lokakuu 23, 2011

Tuli vastaan Demissä ja päätin sitten lukea. Kirjaan jäi heti koukkuun, enkä ite viittiny laskea kirjaa missään välissä. Parissa päivässä sain luettua ja oli aivan mahtava ! Suosittelen lukemaan :) oli mukavasti jännitystä kirjassa

Cissy
heinäkuu 30, 2011

Luin tän kirja päivässä.Sattumalta tuli vastaan kyseinen kirja kuin siitä oli Demissä mainos ja päätin lukea ja kyllä kannatti.Loppu tulosta en osannu odottaa. Henkilöt uskomattoamia persoonia. Millon kahan se seuravan kirja suomennetaan.Ainakin se kolams kirja kirja ilmestyy englanniks tänä vuonna wikipedian mukaan.

fisu
heinäkuu 20, 2011

Ihana kirja!!! en voinut millään jättää kesken niin piti lukea koko kirja putkeen ihana! En malta odottaa seuraavan osan

Christina
heinäkuu 8, 2011

Aivan mahtava kirja! Sain luettua kirjan kahdessa päivässä, lukemista ei vaan voinut jättää kesken. Kirja oli tosi hyvin kirjoitettu ja hahmot mielenkiintoisia, ei ollut perusluonnetta että tytöllä ei ole yhtään kaveria yms. Langennut enkeli-kirjaa on usein verrattu Twilightiin ja omasta mielestä nämä kaksi kirjaa ei edes muistuta toisiaan (saati että voisi vielä verrata toisiinsa!). Innolla toista osaa odottamaan!

kesäkuu 19, 2011

Pidin todella! Kirja tempasi mukaansa alusta asti eikä lukemista voinut yksinkertaisesti lopettaa. Noran yli-sekoileva ystävä Vee aiheutti enemmän kuin yhden naurunpuuskan ja Patchin olemus sai sukat pyörimään jaloissa. Kirja on kirjoitettu rennolla otteella ja hersyvällä huumorilla sekä piti jännityksessä loppumetreille saakka. Loppuratkaisua ei osannut odottaa ollenkaan. Ehdottomasti lukemisen arvoinen pläjäys. En malta odottaa jatko-osaa!

conai
kesäkuu 16, 2011

Kirja oli mahtava!! Pidin kirjasta hyvin paljon. En kertaakaan kyllästynyt tai tylsistynyt lukiessani kirjaa. Kirjassa tapahtuu paljon ja pitää lukijan jännittyneenä mukana. Pidin paljon kirjotus tyylistä, siitä sai hyvin selvää ja oli helppo lukea. Suosittelen suuresti tätä kirjaa kaikille!! =]

toukokuu 9, 2011

Langennut enkeli oli minun suosikkikirjani kevään valikoimasta. Se oli hauska, jännittävä ja tummasävyinen. Pidin siinä esiintyvästä huumorintajusta ja romantiikasta. Kirjassa oli myös yllättäviä käänteitä, eikä se ollut missään vaiheessa tylsä. Pidin kirjan päähenkilöistä, Norasta ja Patchista. He olivat aivan suurenmoinen pari ja heillä synkkasi hyvin. Fitzpatrick on suurenmoinen kirjailija. Hän oli osannut kirjoittaa hyvin ja mukaansatempaavasti. Odotan innokkaasti sarjan toista osaa.

LittleJane
syyskuu 14, 2014