Pimeyden rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta #1) - J. R. Ward6

Kirja-arvio :: Pimeyden rakastaja

Kirjoittanut Q_Black

Kirja koukutti alkumetreillä ja luin kieli poskella alusta loppuun. Wrath itse ei oikeastaan herättänyt mitään mielenkiintoa. Mieluummin luin Bethin näkökulmasta. Ei kuulu parhaisiin kirjoihin vaikka siltä se tuntui kun ensimmäisenä tämän luki koko sarjasta. Lessereiden kohdat oli turhia vaikka kai niillä on jonkinlainen tarkoituskin... aina ei vain siltä tunnu. Kuitenkin ihan pätevä kirja muiden joukossa.

Pimeyden rakastaja

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Marke Ahonen. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Tämä on salaisen veljeskunnan aluetta – kuuden vampyyrisoturin, jotka ovat lajinsa viimeiset puolustajat. Kukaan heistä ei nauti vihollistensa tuhoamisesta yhtä paljon kuin Wrath, Mustan Tikarin Veljeskunnan johtaja.

Maapallon viimeinen puhdasverinen vampyyri, Wrath, hautoo kostoa tappajille, jotka murhasivat hänen vanhempansa kauan sitten. Wrath saa kuitenkin muuta ajateltavaa, kun hänen luottosoturinsa saa surmansa. Tältä jää puoliverinen tytär, Beth, jolla ei ole aavistustakaan synkästä verenperinnöstään eikä siitä, mitä kohtalo on hänen varalleen tarjoamassa. Wrathin on johdatettava tyttö kanssaan epäkuolleiden maailmaan…

Bethiä kalvaa kummallinen, ennenkokematon levottomuus. Hänen on mahdotonta vastustaa vaarallisen houkuttelevaa miestä, joka ilmestyy yöllä hänen luokseen outo palo silmissään. Miehen tarinat veljeskunnasta ja verestä pelottavat Bethiä, mutta hänen kosketuksensa sytyttää nälän, joka on tuhota heidät molemmat.

Pimeyden rakastaja
on ensimmäinen osa suuren suosion saavuttaneesta Black Dagger Brotherhood -sarjasta.