Houkutus: Kuvitettu opas vampyyrisaagaan

@ Stephenie Meyer
Houkutus: Kuvitettu opas vampyyrisaagaan - Stephenie Meyer 7.52   109

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentaneet Pirkko Biström, Hilla Hautajoki, Tiina Ohinmaa, Pirjo Ruti ja Marlene Sanoukian. Sidottu.

Miljoonia lukijoita vietellyt vampyyrisaaga

Houkutus
Uusikuu
Epäilys
Aamunkoi
Bree Tannerin lyhyt elämä

Virallinen opas Twilight-sarjan maailmaan

Houkutus – kuvitettu opas vampyyrisaagaan pureutuu syvälle Stephenie Meyerin luoman kirjasarjan kiehtoviin maailmoihin. Monipuolinen teos sisältää muun muassa yksityiskohtaisia henkilöhahmoprofiileja ja sukupuita, karttoja, haastattelun sekä esittelee kirjailijan inspiraation lähteitä.

Opasta rikastuttaa lähes sata nelivärikuvaa, ja se vastaa moniin lukijoiden mieltä askarruttaneisiin kysymyksiin. Millainen oli Alice Cullenin salaperäinen menneisyys? Miten Volturien valtakausi alkoi? Mikä on puolivampyyri?

Kirja julkaistu huhtikuu 18, 2011 (WSOY)
Alkuperäinen nimi 'The Twilight Saga: The Official Illustrated Guide'
Tietoja muokattu kesäkuu 24, 2016

Houkutus

Tunnetaan suomeksi myös nimellä Twilight-saaga.

Houkutus (Houkutus #1) 7.82   1055
Houkutus: Kuvitettu opas vampyyrisaagaan 7.52   109
Houkutus / Elämä ja kuolema: Twilight kymmenvuotisjuhlakirja 6.50   46
Keskiyön aurinko 6.38   35

lokakuu 25, 2020

Todella kattava opas Twilightin maailmaan! Tämän lukemalla saa paljon uutta tietoa erityisesti henkilöiden taustatarinoista. Kirjassa oleva tarinan aikajana on myös kiva! Sain paremman kuvan siitä, millaisella aikajänteellä asiat tapahtuivat. Kuvituskin miellyttää, tykkäsin kun se on samantylistä Houkutuksen sarjakuvasovituksen kuvituksen kanssa. Tämä on hyvä kirja luettavaksi nimenomaan kun kaikki tarinan osat on jo luettu. Jos tästä aloittaisi tarinaan tutustumisen, saisi hyvin pian informaatioähkyn.

Mallaspappi
helmikuu 26, 2018

Ei voisi oikeastaan täsmällisempi teos olla. Tämä kertoo aivan kaikesta aivan kaiken, eikä kerrassaan mitään jää mainitsematta. Välillä alkaa jo miettiä, onko tällä oikeastaan yhtään mitään väliä minkään kannalta. Älytöntä, kun pikkuruisetkin sivuhahmot saavat monen sivun mittaisen "elämänkerran" ja paljon uutta tietoa myös niille, jotka eivät ole lukeneet romaaneja. Jopa autojen muotoja kuvaillaan! Kas kun ei vielä kerrota kunkin hahmon suosikkireseptejä... ainoat asiat, mitkä tuottavat pettymyksen tosifaneille, lienevät kuvituksen vähäisyys ja tylsyys sekä kunkin kirjan juonikaari: täysin turhia.

M-girl
joulukuu 28, 2013

Oli kiva lukea tämä! Sai tarkennusta hahmoihin ja muihin ja tavallaan ymmärsi kirja sarjaa paremmin. Kertoo sellaisten henkilöiden taustoja, jotka vilahtelivat kirjoissa. Suosittelen!

kesäkuu 28, 2013

Hyvä kirja. Tarkensi monia asioita ja kuvitus oli mukavaa vaihtelua.

Cavus
marraskuu 20, 2011

Aivan mahtava täydennys Twilight saagaan! Kirja kertoo paljon eri henkilöiden taustoja, sekä se kertoo muutenkin siitä, miten kirja sai alunsa. Tämä on myös hyvin helppolukuinen, ja kun lukemisen aloittaa, sitä ei meinaa millään lopettaa. Kuten jo sanottiinkin, tällainen on jokaisen Twilight fanin saatava. Kirja selventää saagaa aivan älyttömästi, sekä antaa vastauksia kysymyksiin. Suosittelen lämpimästi kaikille!

toukokuu 27, 2011

Tämä on ehdottomasti jokaisen Twi-fanin hankittava! Ihania kuvia ja paaaljon tekstiä. Oli mielenkiintoista lukea enemmän Cullenien ja Quileuttien taustoista. Victorian ja Jamesin tarinat olivat myös mielenkiintoisia. Hienoa myös, että Twi-vampyyreihin oli perehdytty paremmin ja selitetty heidän biologiaansa. Sai vastauksen moneen kysymykseen :)

Elisa Kotisaari
Elisa Kotisaari