Piinattu (Yön talo #4) - P. C. Cast, Kristin Cast10

Kirja-arvio :: Piinattu

Kirjoittanut Q_Black

Pidin todella tästä kirjasta. Edellinen kirja ei herättänyt erikoisia tuntoja, mutta tämä korvasi senkin kirjan "tönkköyden". Pidän kirjojen nopeatempoisuudesta ja helppolukuisuudesta. Zoey painii monen raskaan asian kanssa yhtä aikaa, mutta pitää pitansa ja löytää tiensä ulos ongelmasta jos toisesta. Tässä kirjassa vastustaja on kuitenkin suurempi kuin kukaan osaa kuvitella. Upeasti kirjoitettu kirja, joka sai useasti hymyn huulille hahmojen loistavilla letkautuksilla. Kirjoista huomaa heti, että se kertoo teineistä. Kirjailijat ovat saaneet tämän välitettyä tekstiin turhankin hyvin, joskus ärsyttävän hyvin. Tässä kirjassa se ei kuitenkaan haitannut.

Piinattu

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Riittääkö Zoey Redbirdin valo, kun muinainen pahuus herää ja levittää mustat siipensä?

Ystävät ovat kääntäneet selkänsä Zoey Redbirdille, koska tämä on salannut heiltä asioita ja sählännyt poikien kanssa. Kaiken takana on pahantahtoinen voima, joka käyttää nuoria vampyyritulokkaita hyväkseen kuin tahdottomia marionetteja. Pimeys tuntuu sikiävän linnunhahmoisia paholaisia.

Zoey tuntee itsensä avuttomammaksi kuin koskaan. Mutta Jumalatar Nyksin valittuna hänen täytyy nousta kohtaamaan vastustajansa. Näyt ovat kertoneet tulevaisuudesta täynnä tuhoa, sotaa ja kuolemaa, ja Zoey on ainoa, joka voi estää näkyjen toteutumisen.

P. C. Cast ja Kristin Cast jatkavat imaisevaa Yön talo -vampyyrisarjaansa. Aikaisemmin ovat ilmestyneet Merkitty, Petetty ja Valittu.

”Kelpoa viihdettä nuorille.” – Helsingin Sanomat.