Kirja-arvio: Kävelevät koneet

Kirjoittanut Nafisan - 5.0

Tällainenko maailmasta tulee meidän jälkeemme? Sotien runtelema, jossa kaupungit noudattavat omanlaista kieroutunutta darwinismiaan: syö tai tule syödyksi. Kirjoittaja on sekoittanut soppaan mytologioita ja nippelitietoja meidän ajastamme onnistuen nerokkaasti sivistämään ohimennen sekä herättämään kysymyksiä omista elintavoistamme. Kirjan loppu on täynnä käänteitä, joita ei olisi osannut aavistaa, osa surullisiakin, mutta sellaista elämä on. Kirja piti hallussaan koko ajan, saaden lukijan haukkomaan teatraalisesti henkeään - ylittäen kaikki jo valmiiksikin korkeat odotukset, joita minulla kirjasta oli. Hahmot ovat yllättävän syvällisiä, lue kirja jos et usko! Hester - tyttö, joka ei ole kaunis, Tom - poika, joka ei ole sankari, Katherine ja eräs salaperäinen nuorukainen ovat keskenään joukko erilaisia, enemmän tai vähemmän kovia kokeneita nuoria, joilla on tehtävänsä tarinassa. Kirjassa seikkalee myös lemmikki susi nimeltään Koira, eikä rakkaudeltakaan voida välttyä.

Tietoa kirjasta :: Kävelevät koneet

Philip Reeve Julkaistu: huhtikuu 28, 2004
Tyylit: scifi, nuoret, seikkailu
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Tero Kuittinen. Kannen kuva: David Frankland. Sidottu. 2. laitos 2018. Elokuvakansi. Nidottu.

Nestlé Smarties Gold Award 2002, Blue Peter Book of the Year 2003, Whitbread-palkintoehdokas 2002.

Palkittu, huikea nuorten tulevaisuusseikkailu tavoittelee mielikuvituksen rajoja

Eletään post-apokalyptisessa tulevaisuuden maailmassa, missä kaupungit liikkuvat moottorien ja telaketjujen varassa kuivunutta merenpohjaa ... (lisää)

Tunturi-Joonas ja ihmeaineKolmastoista vieras (David & Larissa, #2)Maailmankello lyö 12 (Seikkailukirjasto (Karisto), #4)Lentävien lautasten arvoitus (Seikkailukirjasto, #35)Atomivene Aave
Uusin jäsen: Kati Piehl