Kirja-arvio: Narrin matka

Kirjoittanut Jackalbury - 5.0

Narrin matka ei ole Hobbin kirjoista se vahvin. Prinssin etsiminen ja jahtaaminen muistuttaa aika paljon fantasiamaailmaan sijoitettua Sherlock Holmes-tarinaa. Tarinassa on jännitystä ja juoni pysyy kiinnostava loppuun asti, mutta silti kirja ei yllä muiden Hobbin teosten tasolle. Ainoa traaginen hetki koittaa lopussa, tosin se on sitäkin koskettavampi. Fitz temmataan taas seikkailuihin ja uutta näkökulmaa tuovat hänen vaikeutensa ottopoikansa kanssa. Mutta kirja kannattaa lukea jotta pääsee kärryille trilogian jatko-osista jotka taas ovat Hobbin mestarillista tasoa. Tavallaan Narrin matka on pohjustusta Narrin palvelijalle joka puolestaan pohjustaa Narrin kohtaloa joka on ehdottomasti parhaimpia lukemiani kirjoja. Suosittelen kaikille Hobbinsa aloittaneille. Arvosana: 10.

Tietoa kirjasta :: Narrin matka

Robin Hobb Julkaistu: lokakuu 2003
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Sauli Santikko.

1. laitos: Otava, 2003. Kannen kuva: John Howe. Otavan fantasiaromaani. Sidottu.
2. laitos: Otava, 2019. Seven. Kannen kuva: Jackie Morris. Nidottu.

FitzUljas Näkijä, alias Tom Mäyräviiru, on elänyt viisitoista vuotta erakkona, seuranaan vain kasvattipoikansa Onni ja sutensa Yönsilmä. Hiljainen elämä häiriintyy, kun ystävät menneisyydestä ilmestyvät yllättäen hänen syrjäiseen majaansa ja vetävät ... (lisää)

Näkijän sota (Näkijän kirja, #4)Kuninkaan paluu (Taru sormusten herrasta, #3)Lohikäärmeviiri (Ajan Pyörä, #4)Maresin voima (Punaisen luostarin kronikoita, #3)Yhdeksän kuun tytär (Ajan Pyörä, #21)
Pisania, Darkki, Jussi
Uusin jäsen: Irma Niemiaho