Sitomaton rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta #5) - J. R. Ward8

Kirja-arvio :: Sitomaton rakastaja

Kirjoittanut Moira

Olen koko kirjasarjan aikan pitäny vishousia mielenkiintosimpan hahmona joten kirja oli pettymys, tosin se miten V:n ja Janen suhde etenee oli kiehtovan hauska vaikka se nyt vähän sivu juoneksi jäikin. (pitänee toivoa että ensi kirja korvaa tämän kirjan pettymykset) Se mitä paljastuksia kirjan juoneen tuli V:n vanhempien histioriasta oli jotakin yllättävää enkä heti ensimmäisenä olisi sitä arvannut samoin se miten kerjan rakkaustari sai loppunsa oli yllättävä ja piristäväkin, vaikka sen tietää että rakastavaiset saavat lopulta toisensa jne.. mutta ei tartuta siihen. osasin odottaa "V tulisi kaapista ulos" mutta silti piti lukea muutman kerrran uudestaa V:n Butchille lausumat tunnustukset. :)

Sitomaton rakastaja

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Maria Sjövik. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Armottomalla ja älykkäällä Vishousilla on kannettavaan kammottava kirous ja pelottava kyky nähdä tulevaisuuteen. Hän kasvoi isänsä sotaleirillä, jossa häntä piinattiin ja pahoinpideltiin. Mustan tikarin veljeskunnan jäsenenä hän ei ole kiinnostunut rakkaudesta tai tunteilusta vaan ainoastaan taistelemisesta Harvennuskuntaa vastaan.

Vishous joutuu itsensä loukattuaan ihmisten sairaalaan ja päätyy kauniin kirurgin, Jane Whitcombin potilaaksi. Tohtori Whitcomb saa Vishousin avautumaan ja paljastamaan sisäisen tuskansa ja antaa vampyyrisoturille ensikosketuksen todellisesta, aidosta nautinnosta. Asiat saavat kuitenkin yllättävän käänteen, kun Vishousin tekemät valinnat uhkaavat johtaa tulevaisuuteen, jossa Janelle ei ole sijaa...

Sitomaton rakastaja on Mustan tikarin veljeskunta -sarjan viides osa.