Sitomaton rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta #5) - J. R. Ward10

Kirja-arvio :: Sitomaton rakastaja

Kirjoittanut Anonymous

Itse olen aina tykännyt kovasti Vishousista, ja olin jo malttamaton kun sain kirjan käteeni. Kuten moni muukin arvosteluissaan sanoi, petyin hieman, sillä V:n ja Janen tarina ei tuntunut olevan pääroolissa muiden näkökulmista kerrotuista pätkistä katsoen. Suurta plussa oli se että V:n tunteen Butchia kohtaan tuli vähän selvemmäksi, ja että tämän menneisyydestä kerrottiin niin mukavasti. Bloodletterin suomennos kylläkin potutti aina kun osui silmään. Täytyy myöntää että arvasin Kirjurineitsyen olevan jotain sukua tälle ^^' Loppu oli kummallinen, ja meni jotenkin yli äyräiden. Silti kirja kuuluu kärkikaksikkoon Zadistin tarinan kanssa :)

Sitomaton rakastaja

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Maria Sjövik. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Armottomalla ja älykkäällä Vishousilla on kannettavaan kammottava kirous ja pelottava kyky nähdä tulevaisuuteen. Hän kasvoi isänsä sotaleirillä, jossa häntä piinattiin ja pahoinpideltiin. Mustan tikarin veljeskunnan jäsenenä hän ei ole kiinnostunut rakkaudesta tai tunteilusta vaan ainoastaan taistelemisesta Harvennuskuntaa vastaan.

Vishous joutuu itsensä loukattuaan ihmisten sairaalaan ja päätyy kauniin kirurgin, Jane Whitcombin potilaaksi. Tohtori Whitcomb saa Vishousin avautumaan ja paljastamaan sisäisen tuskansa ja antaa vampyyrisoturille ensikosketuksen todellisesta, aidosta nautinnosta. Asiat saavat kuitenkin yllättävän käänteen, kun Vishousin tekemät valinnat uhkaavat johtaa tulevaisuuteen, jossa Janelle ei ole sijaa...

Sitomaton rakastaja on Mustan tikarin veljeskunta -sarjan viides osa.