Lucian - Isabel Abedi4

Kirja-arvio :: Lucian

Kirjoittanut Q_Black

Kirja ei herättänyt oikein mitään tuntoja. Sivuille oli tungettu paljon sellaisia asioita, jotka eivät oikeastaan millään tavalla liittyneet itse asiaan. Jos tässä olisi keskitytty pelkästään Rebecca/Lucian-kuvioon, olisi kirja ollut ainakin pari sataa sivua lyhyempi. Itse juoni siis jäi minun mielestäni pahasti sivuun. Lisäksi muutamassa kohtaa tapahtumat olivat aika sekaisia. Annetaan nyt plussaa omaperäisestä juonesta, mutta mitään muuta hyvää tässä ei ollutkaan. Suorastaan pakotin itseni lukemaan kirjan loppuun. Olen lukenut tästä sellaisiakin arvosteluja, joissa tätä on hehkutettu. Ilmeisesti tästä joko pidetään tai sitten ei. Sanotaan, että jos pidät Twilightistä ja Väristyksestä niin pidät tästäkin. Valitettavasti tämä kirja ei paini lähelläkään edellä mainittuja.

Lucian

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Tiina Hakala. Päällyksen kuvitus: Brandon Dorman. Päällyksen typografia: Kai Toivonen. Sidottu, kansipaperi.

SALAPERÄINEN MUUKALAINEN VETÄÄ REBECCAA MAGNEETIN LAILLA PUOLEENSA. KUKA HÄN ON, JA MITÄ HÄN TAHTOO REBECCASTA?

\"Seuraatko sinä minua?\" Poika tutkaili minua katseellaan.
\"En tietenkään! Kuka oikein olet? Mikä nimesi on?\"
\"Sano sinä.\"
\"Mitä?\" Peräännyin askeleen. \"Minunko nimeni?\"
\"Ei. Vaan minun.\"

Jo ensi tapaamisesta alkaen heidän välillään vallitsee omituisen syvä yhteys. Lucian saa Rebeccan sydämen takomaan, koskettaa häneen syvemmin kuin kukaan toinen. Vaikka poika on menettänyt muistinsa, hän tuntuu tietävän mitä erikoisempia asioita Rebeccan menneisyydestä, ja myös tulevaisuudesta.

Rebeccan ja Lucianin taianomainen tarina vetoaa rakkaudennälkäisiin yli ikärajojen.