Koko sarja on jo klassikko syntyessään! Rowling on todellakin ajatellut kaiken pitemmälle kuin aluksi näyttää, sillä jo aivan Viisasten kiven alussa Dumbledoren suklaasammakkokortissa mainitaan tämän kukistaneen tunnetun pimeän velhon Grndelwaldin. Grindelwald taas nousee TODELLAKIN isompaan osaan Kuoleman varjeluksissa. Olen lukenut koko sarjan niin monesti etten jaksa enää edes laskea ja kuitenkin kaikki jutut naurattavat minua edelleen niin paöljon kuin ensimmäisellä kerrallakin.

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja viisasten kivi

J. K. Rowling Julkaistu: syyskuu 28, 1998
Avainsanat: elokuva, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu. Nidottu laitos 2011. Jim Kayn kuvittama laitos ilmestyy 6.10.2015.

Nestlé Smarties Book Prize 1997 Gold Medal 9–11 years, FCBG Children's Book Award 1997, Birmingham Cable Children's Book Award 1997, Young Telegraph Paperback of the Year 1998, British Book Awards 1997 Children's Book of the Year, Sheffield Children's Book Award 1998, valittu American Library Association's 100 Best ... (lisää)

Pimeä nousee IV–VNeljäs oppilas (Soturikissat: Tähtien enne, #1)Thorin vasara (Magnus Chase, #2)Yliluonnollisesti (Paranormaali, #2)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)
LordStenhammar, haplotus
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson