Lohikäärmeen salaisuus (Lohikäärmelaivat #2) - Margaret Weis, Tracy Hickman10

Kirja-arvio :: Lohikäärmeen salaisuus

Kirjoittanut ShadowDust

Mahtava jatko Lohikäärmelaivat-sarjalle. Taas Weis ja Hickman onnistuivat kirjan kanssa. Esiin tuli taasen petturuus ja rakkaus, joka on vain hyvä. Esimerkkinä on yksi tyyppi (en muista nimeä), johon Skylan oli aikoja sitten luottanut ja luullut kuolleen, petti oman kansansa hyötyäkseen heidän kuolemastaan. Pidän tässäkin kirjassa juonesta ja siitä, miten se on toteutettu. Karmivia, hauskoja ja surullisia kohtiakin löytyy. Päätä huimaava ja erittäin mahtava kirjasarja jatkuu. Viimeisiä kirjoja odotellessa...

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Lohikäärmeen salaisuus

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Michael Komarck. Sidottu.

Vanhat jumalat ovat alakynnessä uusia jumalia vastaan. Vain Vektian lohikäärmeiden viisi henkiluuta voisivat auttaa. Niiden sijaintia eivät tiedä edes jumalat itse. Uuden jumalan Aelonin palvojat eivät pysty vakiinnuttamaan valtaansa ilman näitä luita.

Petturi Raegar on päässyt Aelonin soturipapiksi Sinariaan, minne torgunin jäljelle jääneet soturit ja pappissisarukset Aylaen ja Treia ovat joutuneet orjiksi. Pois pääsy sieltä ei ole helppoa ja he tarvitsevat liittolaisia, joita löytyy yllättäviltä tahoilta.