Kirja-arvio: Rautatytär

Kirjoittanut Chanie - 4.0

Positiivinen yllätys! Luettuani ensinmäisen osan, pidin ideasta kovasti. Hienosti otettu ideaa William Shakespearin Kesäyön unelmasta. Muutamat hahmotkin ovat samoja. Todella mukavaa lukea välillä jotain muuta kuin vampyyreista tai ihmissusista. Tässä saagassa törmää kaikkeen täydellisen päinvastaiseen! On haltijoita, ja keijuja, puhuvia kissoja ja menninkäisiä. Kuullostaa ehkä todella tylsän taijanomaiselta, ja että nämä oliot ovat sieviä ja kilttejä. Kaikkea muuta! Väkivaltaa ja ahnehdintaa löytyy. Pidän tavasta jolla Kagawa kirjoittaa, ja hän on tehnyt upeaa työtä saadessaan Kesäyön unelman pohjana tähän kirjaan. Tämä arvosteluni ei ole niin kovin hyvin kirjotettu, koska on siitä nyt vähäsen aikaa kun tämän kirjan olen lukenut. Kirjan saa myös tilattua Harlequinin Nocturne sarjasta, ja tämä kirja löytyy myös kauppojen pokkarihyllyltä. Kannattaa napata mukaan!

Tietoa kirjasta :: Rautatytär

Julie Kagawa Julkaistu: joulukuu 2011
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Eeva Parviainen. Nidottu.

Meghan Chase on vasta äskettäin saanut tietää olevansa puoliverinen haltijaprinsessa, kesähovin kuningas Oberonin tytär. Enää hän ei ole koulun näkymätön tyttö, köyhän sikatilallisen tytärpuoli, vaan haltijamaa Mikämikän suoranainen julkkis, jonka sydän vetää toisaalle, velvollisuudet ja taistelut toisaalle.

Kesän ja talven hovien sekä Rautakuninkaan taisteluiden tiimellyksessä myös ... (lisää)

Maan povessa (Väkiveriset, #4)Vaihdokas (The Body Jumper, #1)Veden vallassa (Väkiveriset, #3)Okaruusujen valtakunta (Valtakunta, #1)Varjelija (The Body Jumper, #3)
punnort
Uusin jäsen: Serafia Alho