Kirja-arvio: Kärpästyttö

Kirjoittanut TheBookWorm - 4.0

alku takkusi ja hanhi oli minusta hyödytön. KUNNES he saapuivat kohteeseensa. kaunis ja viehkeä sulotar muuttui lopussa pahaksi lumottareksi ja pakkomielteestä kärsivä kunkku ei ollutkaan joulupöydän kinkku. maalairosvosta tuli hurmuri ja kiltistä suojeliasta pelätty linnustaja. huijaava liero paljastui ystäväksi. kaikki samassa kirjassa. taitamattomissa käsissä tässä olisi ollet ainekset katastrofiin, mutta taidokas ja huumorintajuinen ystävämme Frances pelasti päivän ovelan Musca (lihansyöjä kärpäsen) avulla. ennen kuin huomaatkaan on kirja pyöräyttänyt sinut pikkurillinsä ympärille. lukinnut niin murtumattomaan torniin ettei edes itse Lukkosepät saisivat mielenkiintoasi murtumaan. ahmit kirjaa kuin joka sana olisi timatti (anteeksi Paolinin lainaus) kunnes olet lukenut sen. sitten jäät janoamaan lisää. se on mahtava tunne, asia jonka takia kirjoja luen. lue sinäkin.

Tietoa kirjasta :: Kärpästyttö

Frances Hardinge Julkaistu: lokakuu 12, 2006

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Pirkko Biström. Sidottu.

Branford Boase Award 2006, School Library Journal Best Book Award 2006. Guardian-lastenkirjallisuuspalkinnon ehdokas 2006.

Isänsä kuoleman jälkeen orvoksi jäänyt Musca Mye pakenee kotikylästään Corpista, jonka ulkopuolella hän ei ole koskaan käynyt. Paluu entiseen käy hetkessä mahdottomaksi: kylän mylly roihuaa ilmiliekeissä, ja ... (lisää)

VuoriTulitähden tehtävä (Soturikissat-erikoisseikkailut, #1)Tam kerjäläispoika (Lohikäärmeratsastaja, #1)Sammon ryöstö (Nicholas North, #2)Palava labyrintti (Apollon, #3)
Ruska, Darkki, haplotus
Uusin jäsen: Ruska