Lucian - Isabel Abedi8

Kirja-arvio :: Lucian

Kirjoittanut Ferren

Oikeastaan arvosteluksi annan 4½ tähteä, koska ainoa kirjassa häirinnyt asia oli ärsyttävän luontoiset sivuhenkilöt sekä tylsät tapahtumat heti alussa ja masentavat tapahtumat keskivaiheilla. Kirja loppui aika nopeasti, mielestäni tapahtumia olisi voinut pitkittää ja joitain kohtia muuttaa paremmiksi. Olin todella iloinen ja liikuttunut, kun sain tietää mikä yliluonnollinen olento Lucian oikein on. Eläydyin tarinaan niin voimakkaasti mukaan, että oli pakko hetken aikaa kyynelehtiä kun luin viimeiset lauseet. Suosittelen kirjaa kaikille yhtä tunneherkille nuorille ja myös aikuisille.

Lucian

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Tiina Hakala. Päällyksen kuvitus: Brandon Dorman. Päällyksen typografia: Kai Toivonen. Sidottu, kansipaperi.

SALAPERÄINEN MUUKALAINEN VETÄÄ REBECCAA MAGNEETIN LAILLA PUOLEENSA. KUKA HÄN ON, JA MITÄ HÄN TAHTOO REBECCASTA?

\"Seuraatko sinä minua?\" Poika tutkaili minua katseellaan.
\"En tietenkään! Kuka oikein olet? Mikä nimesi on?\"
\"Sano sinä.\"
\"Mitä?\" Peräännyin askeleen. \"Minunko nimeni?\"
\"Ei. Vaan minun.\"

Jo ensi tapaamisesta alkaen heidän välillään vallitsee omituisen syvä yhteys. Lucian saa Rebeccan sydämen takomaan, koskettaa häneen syvemmin kuin kukaan toinen. Vaikka poika on menettänyt muistinsa, hän tuntuu tietävän mitä erikoisempia asioita Rebeccan menneisyydestä, ja myös tulevaisuudesta.

Rebeccan ja Lucianin taianomainen tarina vetoaa rakkaudennälkäisiin yli ikärajojen.