Parempi myöhään kuin ei milloinkaan

@ Marilyn Kaye
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan (Valitut #2) - Marilyn Kaye 6.60   121

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

Yhdeksän teiniä,
yhdeksän salaisuutta,
yhdeksän poikkeuksellista kykyä,
joilla voi muuttaa maailman.

Jennalla on salaisuus. Hän on yksi valituista. Eikä hän ole suinkaan ainoa…

Kovanaamainen goottityttö Jenna Kelley haaveilee salaa kavereiltaan tuiki tavallisesta perhe-elämästä ja kunnollisista vanhemmista. Kun hänen äitinsä joutuu katkaisuhoitoon, kauan sitten jo kadonnut isä ilmaantuu yllättäen perhekuvioihin. Onko parempaa tulevaisuutta lupaileva isä liian hyvää ollakseen totta?

Vaikka Jenna tavallisesti pystyy lukemaan kenen tahansa ajatuksia, isä on aina vain täysi mysteeri. Voiko tähän tyhjästä putkahtaneeseen muukalaiseen luottaa ensinkään?

Yhdysvaltalaisen Marilyn Kayen Valitut-sarjassa on ilmestynyt aiemmin Poissa silmistä, poissa mielestä (2010).

Kirja julkaistu marraskuu 5, 2010 (WSOY)
Alkuperäinen nimi Better Late Than Never
Tietoja muokattu marraskuu 5, 2010

Valitut

Kuusiosainen sarja, josta suomennettiin vain kolme ensimmäistä kirjaa.

Poissa silmistä, poissa mielestä (Valitut #1) 6.52   162
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan (Valitut #2) 6.60   121
Tänään täällä, huomenna poissa (Valitut #3) 6.54   102

Mallaspappi
tammikuu 25, 2018

Ihanaa, että Jenna sai oman kirjan! Hän on niin symppis. Vähän kliseinen, mutta silti ihan toimiva. Kirjan idea Jennan palanneesta isästä ja ongelmista kotona on todella hyvä, yhtä mukavaa ja kestävää luettavaa kuin Amandankin tarina. Loppuvaiheella tukee myös ihanasti ilmi lahjakkaiden luokan hyvä ryhmähenki. Äärettömän epäsopiva sanavalinta, mutta ymmärtänette yskän.

kesäkuu 27, 2013

Pakko lukea, kun luin ensimmäisenkin osan. Ihan hyvä kirja.

tammikuu 21, 2012

Aika samoilla kannattimilla mennään kuin aiemmassakin kirjassa. Kirja kuvaa sujuvasti nuorten kouluelämää ja sitä, kuinka tärkeää on kuulua johonkin. Mitä suositumpi on, sitä kunnioitetumpi on. Kirja ei sinäsä ollut mikään kovin ahaa-elämys vaan tavallinen kertomus nuorten erikoisista kyvyistä ja arjen haasteista. Koulun suosituimman tytön Amandan hyppääminen pojan ruumiiseen tosin herätti pari kertaa hilpeyttä. Jenna taas on koulun kovis, joka peittää koviksen kuoren alle omat epäluulonsa ja pelkonsa. Mahdollisen isän löytyminen voi herättää nuorissa jos jonkinlaisia onnentunteita ja kuvitelmia "oikeasta" perheestä. Ehdottomasti ainakin nuorille soveltuva kirja, jossa ei mässäillä parisuhteilla vaan kerrotaan nuorien elämästä ja annetaan lukijalle myös muutama erittäin pätevä opetuskin.

Pennywere
helmikuu 7, 2011

Minä kyllä pidän tästä sarjasta. Rakastan lukea siitä, kun ilkeät koppavat suositut tytöt saavat nokkaansa. Rakastan sitä hahmojen oivaltamista, heidän muuttumistaan kaikin puolin paremmiksi ihmisiksi. Helppolukuinen ja kepeä pakkaus, mutta tarina vähän latistui lopusta; loppuhuipennus olisi saanut kestää kauemminkin. Ja voi ei, kirjan loppu, kuinka julmaa. Todellakin kaikinpuolin täydellistä hipova osa mielenkiintoisessa fantasiasarjassa.

joulukuu 12, 2010

Pidin tosi paljon kirjasta, jopa enemmän kuin ensimmäisestä osasta. Tämä oli jotenkin herkempi ja tunnelmallisempi. Pidin siitä kuinka Amanda tunsi jotain, mitä ei ollut ikinä ennen tuntenut. Eli rakkauden. Ja pidin myös aivan lopusta. Oli koskettavaa ja herkkää lukea kohta, jossa kaikki olivat Jennan tukena juuri silloin, kun hän sitä tarvitsi. Kirja oli muutenkin paljon paremmin kirjoitettu mitä ensimmäinen osa ja surulliset tunteet, joita minä haluan aina lukea, oli niin upeaa. Odotan innolla seuraavaa osaa.

Minttu
Minttu