Harvinaisen hyvä kirja! Kymmenen sivun jälkeen en voinut laskea kirjaa käsistäni. Pidin Lauren Oliverin Kuin viimeistä päivää-kirjasta ja olin innoissani huomatessani, että häneltä on nyt tullut uusi kirja, eikä tämä tosiaankaan jättänyt kylmäksi. Juoni on aitoudessaan aika kauheaa ja ahdistavaakin luettavaa. Myönnettäköön, etten itse ajattele ihmiskunnan tulevaisuutta tuontyyppisenä enkä lue yleensä kirjoja, joissa tulevaisuuden maailmassa yhteiskunta päättää kaikesta (esimerkkinä Tarkoitettu-kirja), mutta tähän se sopi - eikä yllättävää kyllä edes ärsyttänyt yhtään. Alex ja Lena tuntuivat hyvin tavallisilta molemmat, mutta juuri siksi he olivat niin ihastuttavia ja samaistuttavia hahmoja. Hienointa oli kuitenkin se, että kirjassa kerrottiin yksityiskohtaisesti koko siitä maailmasta, jossa he elivät. Romantiikka ei pursuillut yli eikä sitä ollut imelyyksiin asti. Lauren Oliverin kuvailu on hyvin runsasta ja täynnä kauniita kielikuvia, joita voisi lukea aina vain uudestaan ja uudestaan läpi. Jokainen sana oli pakko lukea, yhtäkään sivua ei voinut hypätä yli - ja kuitenkin kirja tuntui olevan liian nopeasti ohi. Loppu sai minut kyyneliin ja sai vielä toisellakin lukukerralla. Kaunis, puhutteleva ja mukanaan vievä kirja.

Tietoa kirjasta :: Delirium: Rakkaus on harhaa

Lauren Oliver Julkaistu: syyskuu 23, 2011
Tyylit: scifidystopia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Marja Helanen-Ahtola. Päällyksen kuva: Gustavo Marx. Alkuperäispäällyksen suunnittelu: Erin Fitzsimmons ja Hilary Zarycky. Sidottu, kansipaperi. 2. laitos: WSOY-pokkari, 2012. Nidottu.

Tulevaisuuden yhteiskunnassa yksilön valinnat koulutuksesta harrastuksiin ovat tiukasti kontrolloituja, energia säädeltyä ja rakkaus, amor deliria nervosa, julistettu pandemiaan rinnastettavaksi vakavaksi sairaudeksi. Vaikutusten eliminoimiseksi on ... (lisää)

Nälkäpeli 1–3Konejumalat (Routasisarukset, #3)Perillä (Tarkoitettu-trilogia, #3)Ainoa (Valinta-sarja, #3)Requiem: Rakkaus palaa (Delirium-trilogia, #3)
Suomuurain
Uusin jäsen: Aada