Kirja-arvio: Teemestarin kirja

Kirjoittanut JohnnyDay - 4.0

Luulin joskus, että en pidä dystopiasta. Tämä teos kuitenkin osoittaa toista. Itäranta on saanut kirjoitettua realistisen tulevaisuuskuvan maapalloltamme. Hän ottaa kantaa niin kiinalaiseen invaasioon, ilmaston lämpenemiseen kuin öljyn ja muiden luonnonvarojen loppumiseenkin. Sotilasdiktatuurin johtamassa maailmassa tietoa menneestä historiasta voi yrittää muutaa tuhoamalla kaiken paperille kirjoitetun. Ja kun historiankirjoitukset ovat sähköisenä, on niiden muuttaminen helppoa. Suosittelen, kirja avartaa maailmankuvaa ja tulevaisuus-skenaarioita taas hieman.

Tietoa kirjasta :: Teemestarin kirja

Emmi Itäranta Julkaistu: tammikuu 26, 2012
Tyylit: scifidystopia
Avainsanat: kalevi jäntin palkinto, kotimainen, nuori aleksis -palkinto

Graafinen suunnittelu Ville Tiihonen. Sidottu, kansipaperi.

Kalevi Jäntin palkinto 2012, Nuori Aleksis -palkinto 2013. Tähtivaeltaja-palkintoehdokas 2013, Philip K. Dick -palkintoehdokas 2014, Arthur C. Clarke -palkintoehdokas 2015, HelMet-kirjallisuuspalkinnon ehdokas 2015: yleisön suosikki.

Maailmasta on loppumassa vesi. Suunnattoman katastrofin – ehkä ilmastonmuutoksen, ehkä jonkin muun – läpikäynyt ihmiskunta sinnittelee veden vähyyden ja sen säännöstelyä ... (lisää)

EntropiaMetsänpoikaSalatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Metro 2033 (Metro, #1)Poltettu maa (Maze Runner, #2)
LordStenhammar
Uusin jäsen: Topi Kopakkala