Kirja-arvio: Yönsiiven velhot

Kirjoittanut Jackalbury - 3.0

Yönsiiven velhot poikkeaa hyödykseen muusta fantasiasta siten, että sen tarinaa sävyttävät lähes kauhukirjamaiset tunteet ja piirteet. Tarina kuljettaa mukanaan eikä siihen kyllästynyt kertaakaan. Minua hieman ärsytti perinteinen "huimat-yliluonnolliset-voimat-omaava-nuori-sankari"-asetelma josta minulle tuli hieman mieleen USA:n supersankari kulttuuri. Mielipuolen hahmo oli todella kiinnostava ja monipuolinen. Kirja on hyvä ja omaperäinen, mutta silti minusta ei mikään hieno tai mestarillinen. Suosittelen kirjaa kaikille omaperäistä fantasiaa etsiville. Arvosana: 7.

Tietoa kirjasta :: Yönsiiven velhot

Geoffrey Huntington Julkaistu: 2003
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Ilkka Äärelä. Päällys: Mika Tuominen. Päällyksen kuva: Viktor Koen. Sidottu.

Devon Marchin huoneessa on vaatekomero, jonka pimeydestä tuijottavat vihreät silmät. Hänen isänsä kutsuu komeroa hornankoloksi: sieltä luikertelee nimittäin demoneita, aikeenaan kiskoa Devon helvetin syvyyksiin.

Devon on erilainen nuori. Tahtoessaan hän saa esineet siirtymään tai käyttöönsä väkevän voiman. Tähän asti Devonin on isän ... (lisää)

Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille (Neiti Peregrinen eriskummalliset lapset, #1)Jäänteiset (Keplo Leutokalma, #5)Pimeitä aikoja (Keplo Leutokalma, #4)Demoninoita (Korppikartanon salat, #2)
Jouni
Uusin jäsen: Ella Parviainen