Kirja-arvio: Lyran Oxford

Kirjoittanut Jackalbury - 3.0

Novelli oli hyvä ja hauska luettava, pieni kurkistus Lyran elämään Oxfordissaan Universumien Tomun tapahtumien jälkeen. Kartta toi plussaa teokselle ja kirjanen kaikin puolin lisäsi kiinnostani Oxfordin suhteen. Aionkin joskus matkustaa meidän Oxfordiimme, sillä monet Lyran Oxfordin paikat ovat olemassa myös meidän Oxfordissamme. Mm. Magdalen College on meidän Oxfordissamme. Suosittelen kirjaa kaikille Universumien Tomun kokonaan lukeneille, sillä Lyran Oxford sopii mainiosti eräänlaiseksi jälkiruuaksi UT:n suuren trilogian jälkeen. Arvosana: 6.

Tietoa kirjasta :: Lyran Oxford

Philip Pullman Julkaistu: lokakuu 2004

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Helene Bützow. Kansi: John Lawrence. Sisältää novellin Lyra ja linnut. Sidottu.

British Book Awards Children's Book of the Year -palkintoehdokas 2003.

Todellinen jalokivi kaikille Philip Pullmanin kirjojen ystäville: pieni, kaunis ja syvällinen teos, joka kertoo Lyrasta, Universumien tomu -trilogian toisesta päähenkilöstä.

Oxford on kaupunki, jossa todellinen ja kuviteltu sekoittuvat, missä mennyt, ... (lisää)

Kulkuri, noita ja lohikäärme (Tarinoita Alagaësiasta, #1)Perillinen (Perillinen, #4)Auringonnousu (Soturikissat: Kolmikon mahti, #6)Tam kerjäläispoika (Lohikäärmeratsastaja, #1)Odin kirous (Noitien taistelu, #3)
Jupe
Uusin jäsen: sulavsalim