Kirja-arvio: Nefilit

Kirjoittanut Ara - 2.0

Yhdyn rudi92 kommenttiin siitä, että kirja oli pettymys. Aihe on hyvä, ja siitä saisi aikaiseksi todella hyvän kirjan, mutta toteutus ei tee oikeutta aiheelle. Hahmona Novasta ei oikein saa kunnolla selvää, hänen ajatuksiaan tai luonnettaan ei selvitetä mitenkään syvemmin, vaan kaikki on hyvin pinta puolista. Häneen ei pysty samaistumaan. Lisäksi kirjassa isoon rooliin nouseva ilmastonmuutos vie tilaa itse juonelta ja hahmoilta. Välillä tuntui kuin lukisi Greenpeacen mainoslehtistä. En siis suosittele kirjaa kenellekään, joka hakee hyvää lukukokemusta. Tarina ei herätä oikein minkäänlaisia ajatuksia, mitä nyt hiukan ihmettelee joitain päästölukuja, mutta se oikeastaan siinä. Kirja ei saa kunnolla edes pohtimaan ilmastonmuutos ongelmia, koska kirjoitusasussa on hiukan valittava sävy, joka herättää (ainakin minussa) ärsyyntymisen oireita jo alkumetreillä.

Tietoa kirjasta :: Nefilit

Åsa Schwarz Julkaistu: tammikuu 20, 2012
Tyylit: fantasia, jännitys
Avainsanat: enkelit

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Sirkka-Liisa Sjöblom. Sidottu, kansipaperi.

Langenneita enkelitä ja ympäristöaktivismia sähäkässä trillerissä

19-vuotias Nova Barakel on suoran toiminnan ympäristöaktivisti, ja vaikeuksissa. Joku yrittää tehdä hänestä syntipukkia ympäristövastuuttomasti toimivien yritysten johtajien murhiin. Lisäksi Nova on vakuuttunut, että hänen huippujuristiäitinsä äskettäinen kuolema ei ollut ... (lisää)

Minun rakastajani (Mustan tikarin veljeskunta, #8)Sitomaton rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #5)Ikävystyminen (Death Note, #1)Neljä suurta (SAPO, #216)Aavelentäjä
OngoingOcean95
Uusin jäsen: Kari Eerola