Kirja-arvio: Nefilit

Kirjoittanut Sapfo - 2.0

Enkelimystiikka on päivän sana, kaikkien vampyyrien ja ihmissusien jälkeen. Se on uusi tapa etsiä ja saada "sitä jotakin". Takakannen luettuani odotin innolla saada avata etukansi ja iskeä kynteni kirjaan. Puolessa välissä into oli loppunut. Missä ovat nefilit? Kirjaa lukiessa odotti ja odotti sitä suurta kohokohtaa, jota ei tullut, viimeiset sivut olivat olleet jo niin ennalta arvattavissa että, jopa odotin kirjan loppua. Schwartz osaa Tukholman kadut kuin omat taskunsa ja ymmärtää hyvin maapalloa uhkaavaa kasvihuoneilmiötä ja niistä saakin oivan oppitunnin, mutta nefileitä, joita odotti koko alkupuoliskon, hän vain pintaraapaisee. Kirjan nimi toisaalta sulkee kaiken sisäänsä, mutta minä henkilökohtaisesti odotin paljon, paljon enemmän. Luen tätä paremman puutteessa.

Tietoa kirjasta :: Nefilit

Åsa Schwarz Julkaistu: tammikuu 20, 2012
Tyylit: fantasia, jännitys
Avainsanat: enkelit

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Sirkka-Liisa Sjöblom. Sidottu, kansipaperi.

Langenneita enkelitä ja ympäristöaktivismia sähäkässä trillerissä

19-vuotias Nova Barakel on suoran toiminnan ympäristöaktivisti, ja vaikeuksissa. Joku yrittää tehdä hänestä syntipukkia ympäristövastuuttomasti toimivien yritysten johtajien murhiin. Lisäksi Nova on vakuuttunut, että hänen huippujuristiäitinsä äskettäinen kuolema ei ollut ... (lisää)

Ennustaja ei ole enkeliEliminaatio (Death Note, #10)Savujen maaKohde (Death Note, #8)Radiosalapoliisit viidakossa
Uusin jäsen: Marko Kinnunen