Kirja-arvio: Artemis Fowl

Kirjoittanut Jackalbury - 4.0

Artemis Fowl on hauska ja jotenkin naurettavan irvailevasti maailmaa katseleva kirja. Keijujen ja ihmislapsen taistelu tekee kirjasta mielenkiintoisen, myös siinä kuvattu kätketty Keijujen maailma joka sijaitsee "meidän" eli ihmisten arkimaailmassa. Toiminta ja jännitys vauhdittavat kirjaa ja hauskimpia hahmoja olivat majuri Root ja Foaley. Artemis vaikuttaa ilmetyltyä lapsinerolta joka älyllään käyttää opportunistisesti hyväkseen ihmisiä. Artemiksen pahiksen kuvaa lieventää hänen äitinsä ja kaipuunsa isäänsä kohtaan. Kirja on hyvä ja välttää kaikki kliseet ja kääntää osan niistä päälaelleen. Suosittelen kirjaa kaikille jotka pitävät hyvästä lukunautinnosta. Arvosana: 8+.

Tietoa kirjasta :: Artemis Fowl

Eoin Colfer Julkaistu: 2001
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: elokuva, keijut

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Päällyksen kuva: Tony Fleetwood. Sidottu, kansipaperi.

”Pysy loitolla, ihminen. Et tiedä minkä kanssa olet tekemisissä.”

Vain 12-vuotias Artemis Fowl on tunnetun rikollissuvun nuorin vesa. Kun Artemis kaappaa rohkean menninkäiskomisario Holly Shortin panttivangikseen, maan alla asustavien keijujen, maahisten ja peikkojen yhteisrintama uhittelee päihittävänsä kevyesti nokkelan ... (lisää)

Artemis Fowl: Kadonnut siirtokunta (Artemis Fowl, #5)TotuuskeijuArtemis Fowl: Tehtävä pohjoisessa (Artemis Fowl, #2)Artemis Fowl: Aikaparadoksi (Artemis Fowl, #6)Artemis Fowl: Opalin kosto (Artemis Fowl, #4)
LordStenhammar
Uusin jäsen: Kari Eerola