Minä luin tästä Tove Janssonin kuvittaman version, mikä toi aivan liikaa mieleen Muumilaakson tarinat, mikä teki tarinaan syventymisestä hieman vaikeampaa. Lisäksi olin hieman pettynyt, että kyseessä oli vain yksi iso reissu lukuisten seuralaisten kanssa; olin odottanut, että Bilbo kävisi ihan laajemmin seikkailemassa Keski-Maassa, ja matkaseurastakin olivat odotukset olleet toisenlaiset. Ainakin Gandalf oli (osan ajasta) mukana, ja oli kiva, kun edes osa hahmoista oli ennalta tuttuja. Kokonaisuudessaan ihan kelpo teos, suosittelen kaikille fantasiasta pitäville.

Tietoa kirjasta :: Hobitti, eli, Sinne ja takaisin

J. R. R. Tolkien Julkaistu: 1973
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, lapset
Avainsanat: elokuva, keski-maa, lohikäärmeet

Alkuteos The Hobbit or There and Back Again ilmestynyt 1937. Ilmestynyt suomeksi ensimmäisen kerran Risto Pitkäsen suomentamana nimellä Lohikäärmevuori vuonna 1973. Suomentanut Kersti Juva. Runot suomentanut Panu Pekkanen.

Painostiedot Kontuwikissä.

1. laitos: WSOY, 1985. Tekijän kuvittama. 24. painos 2003. Sidottu ja nidottu versio.
2. laitos: WSOY, 2003. Kuvittanut Tove Jansson. ... (lisää)

JukanLohikäärme herää (Ajan Pyörä, #8)Kutsumattomat kummitukset ja muita tarinoitaPojat ja avaruuskissa (Lasten oma kirjasto, #43)Legenda (Drenain tarut, #1)
Lyyskis
Uusin jäsen: ArunaK