Kirja-arvio: Mustan myllyn mestari

Kirjoittanut Acylyn - 4.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Kirjan juoni oli aika yllätyksetön, alkua lukuun ottamatta tai ehkä se olikin tarkoituksella niin tehty (?) Kirjan lukeneet tietävät mistä puhun. Tai sitten tämä kirja on nuoremmille suunnattu, mutta kuitenkin pidin ihan tarinasta. Huumoriakin oli kirjailija osannnut viljellä aika sopivasti. Itseäni jäi hiukan ärsyttämään kun joitain asioita ei vain selitetty tarpeeksi :S Kuten miksi noitavoimat katoaa, kun myllyn mestari kuolee? Henkilöhahmot jäivät aika ohuiksi, ei juurikaan heistä irti saanut, toisaalta se antoi omalle mielikuvitukselle tilaa luoda heistä semmoisia kuin itse haluaa. Antaisin koulun arvosana asteikolla 8+

Tietoa kirjasta :: Mustan myllyn mestari

Otfried Preussler Julkaistu: 1978
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1971.

1. painos: WSOY, 1978. Sidottu.
2. painos: WSOY, 2003. Laatukirjasto. Nidottu.

Nelitoistavuotias Krabat saa unessa käskyn mustilta korpeilta: hänen on lähdettävä Schwarzkollmin myllylle. Mylly on pelottava ja pahamaineinen, mutta Krabat tuntee, että hänen on pakko totella. Mustan myllyn mestarilla on yksitoista renkiä, kahdestoista makuusija on tyhjä ja sille asetetut vaatteet sopivat Krabatille. Mutta Krabat ei vielä tiedä millainen hinta hänen on oppiajastaan määrä maksaa.

Kuparikoura (Magisterium, #2)Hurjien tarinoiden talo (Hurjien tarinoiden talo, #1)Loputtomasti (Paranormaali, #3)Sirppipyörre (Takeshitan kintereillä, #2)Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)
LordStenhammar
Uusin jäsen: Taina Rytkönen