Kirja-arvio: Riimut

Kirjoittanut Karajishi - 5.0

Mielestäni Joanne Harris on luonut omalla tavallaan mielenkiintoisen ja maagisen maailmansa, joka on jo ennestään tuttu, kirjailijan omilla loistavilla lisäyskillä höystettynä. Oli varsin ilahduttavaa huomata, ettei Harris ollut muuttanut manalaa liikaa omanlaisekseen, vaan piti paikan sellaisena kuin moni sen entuudestaan näkee. Tämä ei siis haitannut lukukokemusta, kuten valitettavan monissa muissa kirjoissa. Harris oli osannut luoda paitsi mielenkiintoisen ja mukaansatempaavan juonen, myös rakastettavat ja ihana hahmot. Maggie Smithistä pidin valitettavasti kaikista vähiten, koska mielestäni hän oli liian salaperäinen ja passiivinen henkilö, mutta kaikki muut hahmot olivatkin sitten täydellisen nappiin osuneita. Ehdoton lempparini oli Loki, sen kummemmalla syyllä. Rakastuin vain hänen ensisilmäykseltä. Riimut oli ensimmäinen kirja, jonka olen lukenut viikossa, sillä sitä ei kerta kaikkiaan kyennyt jättämään kesken, kun sen oli kerran aloittanut. Oli vain pakko jatkaa lukemista, jotta sai tietää mitä seuraavaksi tapahtuisi. Riimut on pysynyt jo monen monta vuotta suosikki kirjana, eikä asia ole vielä tähän mennessä muuttunut – tuskin muuttuu ikinä. Eli kaiken kaikkiaan loistava, eeppinen ja omalla tavallaan mysteerinne, rakastettava juoni, jota voi suositella kenelle tahansa!

Tietoa kirjasta :: Riimut

Joanne Harris Julkaistu: syyskuu 23, 2008
Avainsanat: skandinaavinen mytologia

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu, kansipaperi.

Viisisataa vuotta on kulunut Ragnarökistä, maailmanlopusta, ja maailma on rakentanut itsensä uudelleen.

Uudessa maailmassa Järjestys pitää valtaa. Kaaoksen, taian, tarinoiden ja vanhojen jumalten kerrotaan kadonneen maailmasta vuosisatoja sitten.

Mutta Maddy ja hänen ystävänsä Yksisilmä tietävät, että pieni pala lumousta on säilynyt – ruosteenvärinen riimumerkki ... (lisää)

Mimirin lähde (Matka Asgårdiin, #2)Kesän miekka (Magnus Chase, #1)Odininlapsi (Korpinkehät, #1)Yhdeksän maailman sankaritThorin vasara (Magnus Chase, #2)
Uusin jäsen: Taina Rytkönen