Tähtien sota -trilogia - Alan Dean Foster, Donald F. Glut, George Lucas, James Kahn10

Kirja-arvio :: Tähtien sota -trilogia

Kirjoittanut Jackalbury

Jokaisen scifin lukijan ehdoton klassikko ja scifin raamattu/peruskivi kuten Taru Sormusten Herrasta fantasialle. Kirjan voi lukea ennen tai jälkeen elokuvien, järjestys ei haittaa lukukokemusta. Kirja on hyvä, mutta kliseinen eikä mitään syvällistä filosofiaa kirjassa ole ollenkaan. Perinteinen nuori sankari asetelma. Mutta ehdoton klassikko ja suosittelen kaikille. Arvosana: 8.

Tähtien sota -trilogia

Alkuteos ilmestynyt 1987. Kannen kuva: John Berkey. Sidottu.

Sisältää kolme romaania:

• George Lucas: Tähtien sota (Star Wars, 1976, suomentanut Risto Mäenpää, oikea kirjoittaja Alan Dean Foster)
  • Donald F. Glut: Imperiumin vastaisku (The Empire Strikes Back, 1980, suom. Risto Varteva)
  • James Kahn: Jedin paluu (Return of the Jedi, 1983, suom. Ilkka Äärelä)

MAHTAVA LUKUPAKETTI – KAIKKI TÄHTIEN SODAT YKSISSÄ KANSISSA

Ohjaaja George Lucasin Tähtien sota -trilogia mullisti yksin voimin koko seikkailuelokuvan säännöt. Monille viime vuosikymmeninä varttuneille se on jäänyt ja tulee jäämään elämän vaikuttavimmaksi elokuvaelämykseksi. Nyt tarinan voi ensimmäistä kertaa lukea kokonaisuudessaan suomeksi.

Linnunradan Vanha Tasavalta on joutunut tyranni Darth Vaderin, kauhistuttavan Mustan Lordin käsiin. Murskaavaa ylivoimaa vastaan taistelee pieni mutta rohkea kapinallisjoukko, johon kuuluu kaunis prinsessa Leia, vanha tietäjä Ben Kenobi, tähtienvälinen seikkailija Han Solo, rautainen robottipari 3-PO ja R2-D2 sekä tietysti nuori hurjapää Luke Skywalker, joka aseenaan isänsä sädesapeli sinkoutuu keskelle Linnunradan historian raivokkainta taistelua.