Kirja-arvio: Yöpartio

Kirjoittanut Q_Black - 2.0

Pitihän se mielenkiinnosta tämäkin varata kirjastosta vaikka vähän epäilinkin että pidän tästä. Ja oikeassa olin. Ehkä minä olen vain totaallisen jähmettynyt romanttiseen fantasiaan kun taas tässä romanssi mainittiin vain joissakin sivulauseissa. Teksti oli mukaansa tempaavaa, mutta minulle välittyi tästä sellainen tunne, että tässä ei periaatteessa ole edes juonta. Ensin käsiteltiin yhtä asiaa, sitten hypättiin toiseen ja jo kolmanteen, mutta mitään ns. suurta ja radikaalia ei ollut. Tämä ei kyllä sytyttänyt millään tasolla vaikka mielenkiintoista magiaa tässäkin oli verrattuna aikaisempiin lukukokemuksiin. Tuskin tulen lukemaan jatko-osia.

Tietoa kirjasta :: Yöpartio

Sergei Lukjanenko Julkaistu: huhtikuu 10, 2012
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia
Avainsanat: elokuva, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 1998. Suomentanut Arto Konttinen. Kansi: Tex Hänninen / BunnyDuck Grafiks. Sidottu.

Moskovassa elää ihmisten joukossa Muita – noitia, velhoja, vampyyreja ja ihmissusia – jotka kuuluvat Valon tai Pimeyden voimiin. Ne ovat riippuvaisia ihmisistä ja toistensa vihollisia, mutta tulevat toimeen, koska noudattavat Sopimuksen ehtoja. Sopimus laadittiin pitkän, tuhoisan sodan päätteeksi. Sen noudattamista valvomaan perustettiin kaksi partiota: Valon ... (lisää)

Samaa verta (Sookie Stackhouse, #10)Veren sitomat (Sookie Stackhouse, #8)Veren perintö (Sookie Stackhouse, #6)Viimeinen partio (Partio, #4)Tuhkakaupunki (Varjojen kaupungit, #2)
Uusin jäsen: Toni Kokkinen