Kirja-arvio: Varjeltu rakastaja

Kirjoittanut Liliales

Hmm, voisin sanoa että tykkäsin ja en tykännyt. Fifty-fifty. Ensinnäkin, kirja oli paksu mutta siitä huolimatta Phuryn ja Cormian hetket jäivät liian vähälle ja niitäkin hetkiä oli ainoastaan vain muutama sivu. Tuntui ihan siltä, että Johnin, Blayn ja Qhuinnin osuus oli paljon suurempi, vaikka Phurysta ja Cormiasta kirjanhan piti olla. Noh, totta kai luin mielelläni myös heidänkin ajatuksia, mutta ne ei näyttänyt liikkuvan minnekään. Vasta loppua kohden alkoivat asiat edetä. Muutkin henkilöt näyttivät saavan paljon huomiota ja oikeestaan oli mukava kuulla eräästä tietystä henkilöstä. Loppu oli ehkä paras osa kirjasta ja olin enemmän kuin tyytyväinen kirjan loppuun. Jatkan edelleen ja toivottavasti seuraava osa antaa kirjan päähenkilöille enemmän tilaa :)

Varjeltu rakastaja

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Maria Sjövik. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Mustan tikarin veljeskunnan lojaali jäsen Phury on uhrautunut pitämään yllä veljeskunnan verilinjaa rotunsa suojelemiseksi. Phuryn velvollisuus on siittää poikia ja tyttäriä pitämään vampyyrirodun perinteet elossa ja jotta tulevaisuudessakin sotureita olisi riittävästi taistelemaan niitä vastaan, jotka haluavat tuhota vampyyrirodun.

Ensimmäinen partneri, Valittu Cormia haluaa voittaa itselleen Phuryn kehon lisäksi myös tämän sydämen. Cormiaa vetää puoleensa tämän rujon uroksen kontolleen ottama jalo velvollisuus. Phury ei kuitenkaan ole koskaan sallinut itsensä antautua nautinnolle tai ilonpidolle, ja kun sota Harvennuskuntaa vastaan käy kiivaaksi ja murhenäytelmä uhkaa Veljeskuntaa, Phury joutuu valitsemaan rakkauden tai velvollisuuden...