Kirja-arvio: Lasikaupunki

Kirjoittanut Capricorn - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Tämä sarja on ehdottomasti lempisarjani! Olen lukenut sarjan seka suomeksi että englanniksi, koska en ole malttanut odottaa että jatko ilmestyisi suomeksi. Lempihahmojani ovat ehdottomasti Alec ja Magnus! Vaikkakin Alec osaa olla joskus vähän ärsyttävä, mutta heidän suhteestaan on ihana lukea. Tässä osassa Valentinekin siis viimein kuoli. Sarjaan oli kuitenkin tulossa jatkoa ja mietin että mitähän jatkossa tapahtuu, kun pahikset kuolivat ainakin suurimmilta osin. Mutta kun aloin lukemaan neljättä osaa englanniksi niin kyllähän sinne saatiinkin sitten ihan uudet pahikset. Kirja kyllä alkaa mennä vähän huonompaan päin, että se osa missä Valentine oli mukana niin on kyllä parempi. Nyt sitten sitä viimeista osaa odottelemaan.

Tietoa kirjasta :: Lasikaupunki

Cassandra Clare Julkaistu: elokuu 31, 2011
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, tv-sarja, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Terhi Leskinen. Kannen kuva: Cliff Nielsen. Sidottu.

"Rakkaus ei tehnyt sinusta heikkoa", Jace sanoi. "Se teki sinusta vahvemman."

Äitinsä hengen pelastamiseksi Clary lähtee Varjometsästäjien alkukotiin, Idrisin Lasikaupunkiin, ja uhmaa henkensä kaupalla näiden ikuista lakia. Claryn itsepintaisuus ei miellytä Jacea, jota kielletty rakkaus ja palava halu piinaavat pahemmin kuin hän olisi ikinä voinut ... (lisää)

Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit, #4)Taivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit, #6)Varjojen kaupungit I–IIIVarjojen kaupungit IV–VITuhkakaupunki (Varjojen kaupungit, #2)
Jorma Isokukko
Uusin jäsen: Soile Kylmälahti