Kirja-arvio: Uusikuu

Kirjoittanut EndlessMoment - 5.0

Uusikuu on kirja josta joko pitää tai sitä vihaa..... Itse kuulun siihen joukkoon, joka pitää tätä kirjaa sarjan parhaana. Syy miksi pidän tästä kirjasta on yksinkertaisesti, se että Edward häipyi ja Jacob tuli hänen tilallleen!!! Siinä missä Bellan ja Edwardin "suhde" (eritttäin epäaito sellainen) on teennnäinen ja imelä on Bellan ja Jacobin suhde ikääänkuin sisarusmainen ja aito. Jacob myös tuo sarjaan jotain olennaista; puhekieltä. Myös kirjan loppu ottaa päähän, miks ihmeessä Bella lähtee pelastamaan Edwardia, tietäen että se loukkaa Jacobia??? Ja vielä ottaa Edwardin vastaan, kuin elämänsä pelastuksen??? Järki hoi, älä jätä?! Ja eräs pieni mutta minun kohdallani häiritsevä asia, miksi Jacob on välillä Jacob, välilllä Jake?

Tietoa kirjasta :: Uusikuu

Stephenie Meyer Julkaistu: joulukuu 21, 2007
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: elokuva, ihmissudet, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Tiina Ohinmaa. Päällyksen suunnittelu: Gail Doobinin ja Sami Saramäki. Päällyksen valokuva: Roger Hagadone. Sidottu. WSOY-pokkari, 2010. Nidottu.

”Tuntui kuin olisin nähnyt hirveää painajaista, sellaista jossa täytyy juosta juoksemasta päästyään, keuhkot pakahtumaisillaan, eikä silti pääse eteenpäin niin lujaa kuin tahtoisi... Tämä ei kuitenkaan ollut unta, ja toisin kuin painajaisissani, en juossut oman henkeni ... (lisää)

Jäljitetty (Susiraja, #3)Bree Tannerin lyhyt elämäEpäilys (Houkutus, #3)Selviytyjät (Intertwined, #2)Kodittomat sielut (Intertwined, #1)
Fievre, haplotus
Uusin jäsen: Ari Maunu