Villiin luontoon

@ Erin Hunter
Villiin luontoon (Soturikissat #1) - Erin Hunter 7.94   260

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Vesa-Matti Paija. Sidottu.

Sukupolvien ajan neljä villikissojen klaania – Myrskyklaani, Jokiklaani, Tuuliklaani ja Varjoklaani – on jakanut metsän soturiesi-isiensä säätämien lakien mukaan.

Muiden klaanien reviirejä uhkaava Varjoklaani kuitenkin voimistuu päivä päivältä, ja Myrskyklaanin kissat ovat vakavassa vaarassa. Uljaita sotureita kuolee, ja jotkut varsin salaperäisellä tavalla.

Keskelle näitä tapahtumia ilmestyy tavallinen kotikissa nimeltä Ruska – joka saattaa osoittautua Myrskyklaanin kaikkein urheimmaksi soturiksi.

Warrior Cats -kirjoilla on maailmalla miljoonia lukijoita. Pelkästään Yhdysvalloissa on myyty yli 4 miljoonaa Soturikissat-kirjaa. Sarja on käännetty useille kielille, ja nyt se ilmestyy myös suomeksi. Villiin luontoon on sarjan ensimmäinen osa.

”Toiminnantäyteinen seikkailu. Miellyttää vastustamattomasti jokaista, joka on joskus ihmetellyt, mitä mahtavia unelmia perhekissan mielessä mahtaakaan kummitella.” – Publishers Weekly

”Jännitystä pursuava eläinseikkailu, jonka luettuaan silmäilee kissanpentuaan hitusen hermostuneena.” – Kirkus Reviews

Keskustelu: Erin Hunter (13 viestiä)

Kirja julkaistu lokakuu 15, 2009 (Art House)
Alkuperäinen nimi Into the Wild
Tietoja muokattu joulukuu 13, 2014

Soturikissat

Ensimmäinen Soturikissat-sarja tunnetaan myös nimellä Ennustusten alku.

Alasarja Soturikissat-erikoisseikkailut

Vaarallinen polku (Soturikissat #5) 8.50   167
Pimeyden hetki (Soturikissat #6) 8.62   162

Luinwen
elokuu 12, 2020

Kouluikäisille suunnatun kirjasarjan avausosa viehättää kissamaisella kuvailullaan ja tunnelmallaan. Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.com/2020/08/kirja-arvostelu-erin-hunter-villiin.html

heinäkuu 11, 2019

Aivan luettavissa oleva kirja, sopii varmastikin parhaiten yli 10 vuotiaille ihmisille, jotka pitävät kissoista, seikkailuista ja ennalta määrätyn kohtalon täyttämisestä. Juttelin kirjasarjan suomentajan kanssa, joka sanoi sarjan olevan sopiva myös nuoremmille, jos lukija kestää sen, että kissoja siepataan, haavoitetaan ja tapetaan. Itselleni hieman vanhempana lukijana sarjan kerrontatyyli oli turhan yksinkertainen. Soturikissojen maailma on kuitenkin mielenkiintoinen, joten en kadu lukemista. =)

Wolf Paws 21
tammikuu 26, 2018

Kirjassa oli hyvä ja kiinnostava juoni, sekä hyvin tehdyt hahmot. Kaikki eivät tietenkään kirjasta pidä mutta suosittelen :)

Lumihiutale
marraskuu 19, 2017

Rakastuin tähän sarjaan heti!!  Kun olin aloittanut en pystynyt laskemaan kirjaa käsistäni.  Olen eläinfantasian ystävä ja suosittelen tätä kirjaa kaikille saman henkisille lukijoille :)

Sopu
elokuu 3, 2016

Kirja oli kiehtova, ja jännittävä. Juoni oli hyvä, ja kirja oli aivan uudenlainen kokemus. Kirjassa kotikissa Ruska menee aidan yli metsään ja päätyy soturikissa klaaniin. Tästä on jo kauan, joten en hirveästi muista, mutta sen jälkeen jäin näihin kirjoihin koukkuun, ja aina on pakko lukea seuraava suomennettu osa. Tämä kirja vei minut aivan uuten maailmaan. Suosittelen tätä kirjaa niille jotka eivät sitä vielä ole lukeneet.

Sipe
heinäkuu 11, 2016

Rakastan Soturikissoja yli kaiken, ja minusta tämä ensimmäinen osa oli aivan mahtava. Varmaankin ensimmäisen saagan paras. Itse pidin tästä, koska kaikki alkaa tästä. Tiikerikynnen viha Tulitassua kohtaan, Tulitassun seikkailut ja koettelemukset, kaikki!

Drago
kesäkuu 17, 2015

Hyvä kirja suosittelen kaikille eläinfantasiasta pitäville

EvilAngel
maaliskuu 7, 2015

Älyttömän hyvä kirja! Yksi lempi kirjoistani! Suosittelen kaikille!

Verhottu
joulukuu 7, 2014

Tykkäsin kovasti! Hyvä aloitus tälle sarjalle ja juoni on hyvä.

Niittysalvia
lokakuu 22, 2014

Rakastan kirjan juonta ja etenkin hahmojen nimiä. Hyvin inspiroiva kirja ja herättää ajatuksia fan fickienkin suhteen. Sai täydet pisteet lämminhenkisestä tunnelmastaan ja ihanasta aiheestaan, vaikka silloin tällöin jäi harmittamaan tietyt tylsät kohdat joissa ei varsinaisesti tapahtunut mitään ja jopa ylitsevuotavat kuvailut.

Umiduck
elokuu 26, 2014

Itsekkin sain luettua tämän kirjan, joka oli pitkään ollut tarkoituksena lukea. Enkä pettynyt yhtään, kirjahan oli todella hyvä! Odotan innolla, että saan käsiini kirjasarjan toisen osan.

Lilli Pii
elokuu 9, 2014

MAHTAVA KIRJA!!!!! Tämä sarja muutti elämäni. Halusin lisää ja lisää. Aloin lukea muita kirjoja, koska pyrin samaan tunnelmaan. Rakastan tätä ja muita soturikissoja! Olen lukenut kaikki ilmestyneet soturikissat. Ja kaikille soturikissojen ystäville, käykää sivustolla uusi nelipuu. Nyt meillä on tämä omana! Meidän rotat, tai siis ainakin toinen inhoaa soturikissoja. Kerran kun yhdessä kirjassa,(joka oli muistaakseni Kuunnousu) mainittiin (taas kerran) kuinka "hirvittävän pahoja" rotat olivat, se pissasi sivulle. Se oli kirjaston kirja, mutta liru oli niin pieni, että pissa saatiin melkein kokonaan pois. Hih! Tulitassu on mahtava pää henkilö. En kyllä käsitä miksi se ei ymmärtänyt sitä ennustusta. Kaiken kaikkiaan mahtava kirja!

Hubla
toukokuu 25, 2014

Sain tämän ensimmäisen osan n. 2 vuotta sitten joululahjaksi. Ensin en ollut niin innostunu, mitä ihmeen "soturikissoja" ja ajattelin heti sellaisia kahdella jalalla kulkevia haarniska kissoja. Mutta kun lopuksi ei ollut muutakaan luettavaa niin päätin sitten lukea. Ja miten olisinkaan katunut jos en olisi alkanut lukea! Paras lukemani kirjasarja, ja tässä ykkönene. Musta tuli heti soturikissa fani ja halusin lukea muutkin kirjat. Hyvin mukaansa tempaava kirja, niinkuin muutkin kirjat, suosittelen todella paljon kaiken ikäisille, luonnosta tykkääville :)

Rauros
toukokuu 15, 2014

Luokkalaiseni poika luki tätä ja päätin itsekkin lukaista! Niinpä kirja tuli lainattua kirjastosta ja siinä minä sitten luin! Tuli pienoinen pettymys..sillä luonto ei oo ihan mun mieleen ! Sain vaivalla luettua kirjan loppuun mutta, en varmaankaan ihan heti tartu seuraavaan osaan! Mutta, suosittelen (Kissa-faneille)

Lonely Reader
toukokuu 6, 2014

Luonto on aina ollut lähellä sydäntäni ja nyt kun huomasin tämän kirja ja nimihän on villiin luontoon niin totta kai kiinnostukseni heräsi ja päätin lukaista. No yllätyin siitä, että kija kertookissoista ja maailmasta heidän näkökulmastaan. Kyllä siihen aikanaan sitten tottui ja hyvin on Erin saanut kuvailtua ja kuvitettua kaiken. Miltä kissoista tuntuu ja ihmisiäkin kutsuu kaksinaamoiksi :) kyllä sille repesin. Kaikki lehtikadon aika ja muut, pisteet sille. olisi itse melkein mahdotonta nyt yhtäkkiä ruveta kirjoittamaan romaania vaikka strutsien näkökulmasta (eka eläin joka tuli mieleen xD) että hyvin onnistui tämä kirja. hyvä alku hyvälle kirjasarjalle.

BlackRose99
huhtikuu 10, 2014

Hyvä aloitus hyvälle sarjalle

Saralili
elokuu 22, 2013

Itse olen lukenut nää Soturikissojen ekat osat joskus kolme vuotta sitten ekaa kertaa, ja yhä rakastan soturikissoja <3 Suosittelen kaikkia lukemaan tätä ihanaa sarjaa, se on lempisarjani ollut jo kolme vuotta! Suosittelen muillekkin kuin kissaihmisille. Ihanaa kun tänä vuonna tulee kaksi uutta osaa, odotan innolla että ne tulee kauppoihin <3

heinäkuu 28, 2013

Aloitin kirjan koulussa ilman mitään odotuksia ihan vain sen takia kun en läytänyt mitään muutakaan, mutat kirja osoittautuikin todelal hyväksi! Tämän tapaisiin kirjoihin en olekkan enen törmännyt, mutta toteutus osoittautui hyväksi sekä mielenkintoiseksi. Tulitassu on hyvä päähenkilö eikä kirja käynyt tylsäksi missään vaiheessa. Jos siis pitää kissoista kannatan tämän sarjan aloittamista!

Serafia
syyskuu 29, 2012

Mielestäni prologi oli sekava, enkä saanut siitä kunnollista otetta. Vasta viimeisellä sivulla tajusin jotain. Kirja ei myöskään vanginnut lukemaan, monta kertaa mietin kirjan jättämistä kesken. Mutta kissojen nimet olivat mukavan omaperäiset ja onneksi sitten loppussa tuli jännitystä ja lukuintoa. Mutta ei kirja kuulunut ihan parhaimpiin kirjoihin. Muakva idea ja näin. Luultavasti kuitenkin luen suraavan kirjan, sen verran mukava kirja kuitenkin oli. Suosittelen kuitenkin lukemaan kirjan, jos pidät kirjan ideasta.

Rosale
kesäkuu 30, 2012

Soturikissat sarja on aivan ihana! Lukekaa ja ihastukaa! <3

Breetz
kesäkuu 24, 2012

Ihana kirja, en omista kissaa, vaikka haluisinkin=3 Kissojen nimet olivat hauskoja esim. Tulitassu ja Tiikerinkynsi. Ärsyttää vain se, että lähikirjastostani ei löytynyt kuin vain tämä kirja>___< 4/5, koska juoni oli vähän ennalta-arvattava.

Halla
lokakuu 7, 2011

Aivan ihana kirja. Luin tässä puoli vuotta sitten tän ja piti mennä heti luettuani kysymään, että olisiko muita soturikissat-kirjoja tullut. Oli niitä. Suosittelen kaikille jotka omistaa kissan tai tykkää niistä.

Debbie
huhtikuu 15, 2011

Mielestäni kirja on viihdyttävä ja mielenkiinoinen, vaikka juoni pääpiirteissään onkin hieman kulutettu. Vaikka kirjassa onkin kliseitä, ne ovat paljon mitättömämpiä kun ottaa huomioon että kirjan henkilöt ovat eläimiä, kissoja. Myös nimet olivat hauskoja. Kirja ansaitsee 4 tähteä.

Poison Girl
heinäkuu 27, 2015