Naruto - Masashi Kishimoto8

Kirja-arvio :: Naruto

Kirjoittanut Sielunsyöjä

Milloinkohan mä oikein tykästyinkään Naruton seikkailuun? Taisin ostaa ekan osan joskus kirjaksupasta hetken mielijohteessa, kun fmat olivat sieltä loppuneet :D Tämä tosin oli virhe, sillä koukkuunhan tässä jäätiin ja pahasti. Aivan loistava sarja ja mielenkiintoiset hahmot, mutta ehkä hiukan liian pitkä. Kalliiksi tämä kyllä tulee, sillä meilläpäin ei Narutoja kirjastosta löydy ja rahaa tämä harrastus siis vaatii. Itelläni onkin pieni ongelma tän sarjan kanssa :). Luin 36 asti ja sitten harppasin 51, kun en aiempia osia ole löytänyt. +mielenkiintoiset hahmot ja juoni (en jaksa luetella laiskuuttani kaikkia plussia) -liian pitkä (kalliiksi tulee) -juurikin sellainen väärinymmärretty-nuori-pelastaa-maailman-juoni, mutta sekään ei loppupeleissä haittaa :D Suosittelen siis kaikille taistelufantasian ja ninjojen kavereille :3

Naruto

Alkuteos ilmestynyt vuodesta 1999. Suomentanut Kim Sariola. Nidottu. Lajityyppi: Shonen.

Konohan ninjakylässä ilman vanhempia varttunut Naruto Uzumaki on ninjakoulun heikoimpia oppilaita. Mutta Narutossa piilee voimia, jotka ylittävät inhimilliset rajat... Naruto on vauhdikas seikkailutarina ninjanuorukaisesta ja hänen ystävistään, taisteluista, toveruudesta ja kunniasta. Sekä kotimaassaan että ulkomailla huippusuosittu sarja pohjautuu taruihin Japanin historian mystisistä ninjasotureista.

Suositellaan yli 12-vuotiaille.