Kirja-arvio: Artemis Fowl

Kirjoittanut Sielunsyöjä - 4.0

Vasta viime kirjastoreissulla tuli Artemis Fowlin seikkailuun tartuttua, kun olen aikaisemmin vierastanut vähän liikaakin tätä ideaa jostain kummasta syystä. Mietinpä vaan tän suosiota. Jos tällä on niin paljon faneja, niin kaippa tää jotenkin erityishyvä on. Tyytyväinen olen siihen, että kirjaan tartuin ja tokan osan etsin heti , kun kirjastoon ennätän. Nousi heti suosikkikirjasarjojeni listalle ja siellä pysyy varmastikkin pitkään. Ehkä yksi syy näin myöhään sarjaan tutustumiseen oli ala-aste, jossa opettaja lykkäsi kouraani Artemis fowl - sarjakuvapokkarin, joka ei oikeen ollut mieleeni. Silloin olinkin tosin erillainen, kuin nykyään :D

Tietoa kirjasta :: Artemis Fowl

Eoin Colfer Julkaistu: 2001
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: elokuva, keijut

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Päällyksen kuva: Tony Fleetwood. Sidottu, kansipaperi.

”Pysy loitolla, ihminen. Et tiedä minkä kanssa olet tekemisissä.”

Vain 12-vuotias Artemis Fowl on tunnetun rikollissuvun nuorin vesa. Kun Artemis kaappaa rohkean menninkäiskomisario Holly Shortin panttivangikseen, maan alla asustavien keijujen, maahisten ja peikkojen yhteisrintama uhittelee päihittävänsä kevyesti nokkelan ... (lisää)

Artemis Fowl: Kadonnut siirtokunta (Artemis Fowl, #5)Artemis Fowl: Tehtävä pohjoisessa (Artemis Fowl, #2)Artemis Fowl: Atlantiskompleksi (Artemis Fowl, #7)Artemis Fowl: Opalin kosto (Artemis Fowl, #4)Artemis Fowl: Viimeinen vartija (Artemis Fowl, #8)
Taru Väyrynen
Uusin jäsen: Irma Niemiaho