Fullmetal Alchemist - Hiromu Arakawa10

Kirja-arvio :: Fullmetal Alchemist

Kirjoittanut Sielunsyöjä

Tähänkin tykästyin joskus kauan sitten. Katsoin koko brotherhoodin youtubesta silloin, kun siinnä suomenkieliset tekstit toimivat. Sitten ostin pari viimeistä mangapokkaria, sillä taaskaan en ollut ehtinyt aloittaa silloin, kun julkaisu aloitettiin suomessa. Yksi suurimpia suosikkejani mangan parissa, ellei suurinkin. Naruto tulee perässä todella täpärästi ja sitten hellsing. Hahmot ovat mahtavia ja juoni omaperäinen. Dvdboksinkin omistan ja kaikki osat olen kirjaston piikkiin lukenut. On mulla itsellänikin ainakin viisi osaa. Sopii suositella muillekkin tieteisfantasian ystäville. Fmata jaksaisi lukea aina vaan, mutta Arakawan muut sarjat eivät ole uponneet ihan yhtä syvälle sydämmeeni, vaikka koko Hero taleskin kirjahyllyssä komeilee (puoliksi luettuna, sillä fmat on pitänyt koluta miljoonasti läpi välissä xD) Joo... Sopii olla eri mieltä kanssani ihmiset ja sori, että arvosteluni muuttui yhtäkkiä tälläiseksi fanitukseksi ja turhaksi sössötykseksi.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Fullmetal Alchemist

Alkuteos ilmestynyt 2001–2010. Ilmestynyt suomeksi 2007–2011. Sarjassa on 27 nidettä. Suomentanut Juha Mylläri. Lajityyppi: Shonen.

Veljekset Edward ja Alphonse Elric hallitsevat alkemian – taidon, jonka avulla aineita voi muuttaa toisiksi. Etenkin Edward tunnetaan alan nerona, yhtenä valtion virallisista alkemisteista. Hänen tittelinsä on ”Fullmetal Alchemist”, Teräsalkemisti. Nimelle on syynsä; Edward ei nimittäin ole ihan tavallinen nuorukainen. Ei tosin velipoika Alphonsekaan, joka liikkuu jättimäisessä haarniskassa... Tarunomaisen Viisasten kiven etsintä vie kaksikkoa jatkuvasti mitä uskomattomimpiin seikkailuihin ja vaaroihin.

Suositellaan yli 12-vuotiaille.